Federació de Girona

Tardà: “L’1 d’octubre votarem per decidir amb llibertat el futur del nostre país”

L'acte ha reunit 250 persones a la plaça del Gra de Figueres
“L’1 d’octubre votarem, que ningú ho dubti. Si tenim totes les eines i no ho féssim seria un delicte d’alta traïció i com som gent honrada i compromesa amb el país votarem”. Amb aquesta contundència s’ha adreçat el diputat d’Esquerra Republicana al Congrés, Joan Tardà, a les 250 persones que han assistit a l’acte Construir una Nova República des de la plaça del Gra de Figueres.

Tardà ha deixat clar que “volem votar per construir la República Catalana, repartir la riquesa de manera diferent i, en definitiva, tenir una democràcia de qualitat”. El diputat d’ERC ha manifestat que “votar significa madurar. En aquest sentit, tots ens hem de sentir orgullosos del que estem fent perquè estem creixent com a país i com a persones”.

El senador gironí d’Esquerra, Jordi Martí, ha reivindicat que “no volem les engrunes ni ser una nació en un preàmbul”. “Necessitem de la vostra determinació per votar. Fer-ho és una qüestió de dignitat i està a les vostres mans”, ha explicat Martí.

Per la seva banda, el portaveu nacional de les JERC, Pau Morales, ha reivindicat “la construcció d’un país on sigui possible desenvolupar un projecte vital. Necessitem una terra que no expulsi els seus joves i, per aquest fet, l’1 d’octubre els joves no fallarem”.

La portaveu del grup municipal d’Esquerra a Figueres, Agnès Lladó, ha defensat que “Figueres és i serà un municipi compromès amb la democràcia i  col·laborarem com qui més per organitzar i celebrar el Referèndum”. “Ara és el moment del compromís i la valentia. Fem-ho per dignitat, per tots aquells que ens han precedit i també pels nostres fills”, ha finalitzat Lladó.