Federació de Girona

Esquerra portarà al constitucional la defensa de l’Agència Tributària Catalana

Torrent denuncia que s'està utilitzant el 155 per aniquilar la tasca feta pel govern durant els darrers dos anys
Esquerra Republicana ha reaccionat davant l’aprovació del decret llei del govern de Mariano Rajoy per desmantellar l’Agència Tributària Catalana. Des de Girona, el candidat d’Esquerra, Roger Torrent, ha denunciat que “és una nova mostra que el 155 és un mecanisme que s’està utilitzant, simplement, per recentralitzar l’Estat i com a eina de revengisme polític”.

Torrent ha avançat que “des d’Esquerra presentarem un dictamen al Consell de Garanties Estatutàries per tal de defensar la nostra obra de govern, en aquest cas l’Agència Tributària Catalana. I, si s’escau, presentarem també un recurs d’inconstitucionalitat. Tenim clar que aquesta decisió no s’empara, en absolut, en el marc jurídic del 155”.

“Demostren diàriament que el 155 és l’excusa per dur a terme una invasió  material de les competències de Catalunya i, per això, cada dia que passa queda més clar que el 21D hem de guanyar per frenar el desmantellament de l’obra de govern que hem realitzat durant els darrers dos anys”, ha afirmat Torrent.

“Els del bloc del 155 no s’aturaran amb l’objectiu d’eliminar tots els consensos socials bàsics de la nostra societat que hem construït durant els darrer anys i, només ho faran, quan els fem fora de la Generalitat quan guanyem el 21D”, ha argumentat Torrent.