Federació de Girona

Torrent: “A Esquerra demostrem amb fets i no amb eslògans que som garantia de bon govern, des dels ajuntaments i fins a la Generalitat”

Esquerra ha posat en valor avui la feina feta des del govern i els ajuntaments republicans
“Esquerra Republicana demostrem amb fets, i no amb eslògans electorals, que som garantia de bon govern. Des del municipalisme i fins a la Generalitat”. Així s’ha expressat avui el candidat d’Esquerra per Girona, Roger Torrent, en una atenció als mitjans que ha comptat amb una àmplia presència d’alcaldes i alcaldesses republicanes, directors territorials i membres de la llista del 21D.

“Durant els debats i durant la campanya es diuen molts eslògans però a l’hora de la veritat cal parlar de dades. I, en aquesta línia, l’obra de govern d’aquest mandat ha estat molt intensa” ha afirmat Torrent. “Ara bé però, ens han tombat 47 lleis que intentaven blindar els serveis i drets fonamentals dels catalans, aquelles iniciatives que impulsarem quan el 21D Esquerra guanyi i recuperem les institucions catalanes”.

D’altra banda, Torrent ha manifestat que Esquerra ha reaccionat davant l’aprovació del decret llei del govern de Mariano Rajoy per tal de desmantellar l’Agència Tributària Catalana. El candidat gironí ha denunciat que “és una nova mostra que el 155 és un mecanisme que s’està utilitzant, simplement, per recentralitzar l’Estat i com a eina de revengisme polític”.

Torrent ha avançat que “des d’Esquerra presentarem un dictamen al Consell de Garanties Estatutàries per tal de defensar la nostra obra de govern, en aquest cas l’Agència Tributària Catalana. I, si s’escau, presentarem també un recurs d’inconstitucionalitat. Tenim clar que aquesta decisió no s’empara, en absolut, en el marc jurídic del 155”.

“Demostren diàriament que el 155 és l’excusa per dur a terme una invasió  material de les competències de Catalunya i, per això, cada dia que passa queda més clar que el 21D hem de guanyar per frenar el desmantellament de l’obra de govern que hem realitzat durant els darrers dos anys”, ha afirmat Torrent.

Feina des del Govern i els ajuntaments
Marta Casacuberta, candidata per Girona i directora territorial de Treball, Afers Socials i Famílies, ha posat en valor la feina feta per Esquerra des del Govern, des de les diferents àrees on els republicans han tingut responsabilitat.
En aquest sentit, i posant d’exemple la conselleria encapçalada per la candidata gironina d’Esquerra, Dolors Bassa, ha recordat que “hem treballat, incansablement, perquè les persones vulnerables veiessin millorades les seves condicions de vida”.