Federació de Girona

Esquerra aposta a la Diputació de Girona per planificar la renovació del parc de vehicles de la institució amb cotxes elèctrics i híbrids

El grup d'ERC al plenari de la Diputació de Girona
Esquerra Republicana ha portat aquest dimarts 20 de febrer al plenari de la Diputació de Girona una clara aposta per potenciar el vehicle elèctric. En aquesta línia, els republicans han proposat la renovació del parc de vehicles de la institució apostant pels cotxes elèctrics i híbrids, una iniciativa que ha rebut el vistiplau de la resta de grups.

La moció dels republicans defensa la redacció d’un pla per analitzar les necessitats dels vehicles de l’ens i, a partir d’aleshores, detectar quins models tenen un equivalent elèctric o híbrid. La proposta també inclou un estudi per desenvolupar la infraestructura necessària per dur a terme la recàrrega dels vehicles de de la institució.

El portaveu d’Esquerra a la Diputació de Girona, Pau Presas, argumenta que “el trànsit rodat de vehicles motoritzats és una de les causes de contaminació als pobles i ciutats. Avançar cap a una mobilitat sostenible és un dels reptes per reduir les emissions i, per tant, per disminuir els nivells de contaminació i de consum energètic”.

Presas defensa la moció impulsada per Esquerra a la Diputació de Girona perquè “a banda de les mesures per la promoció de transports no contaminants i la utilització del transport públic, són necessàries les mesures que fomentin l’extensió dels vehicles que consumeixen energies renovables i de baixa emissió”.

Esquerra recorda que aquest pla és complementari i va en línia amb les diverses mesures que ja porta a terme la Diputació de Girona impulsant polítiques d’impuls i desenvolupament de les energies renovables amb diverses línies de subvenció per facilitar la seva implementació als municipis de la demarcació.