Federació de Girona

Elisenda Pérez: “Aturin les llicències per extreure corall de la Costa Brava o liquidaran una espècie”

Elisenda Pérez, senadora gironina d'ERC
Esquerra Republicana continua endavant amb la seva campanya de denúncia contra les dotze llicències que l’Estat ha atorgat per extreure corall vermell de la Costa Brava. En una sessió de control al senat, la representant republicana Elisenda Pérez ha demanat a la Ministra d’Agricultura i Pesca, Isabel García Tejerina, que “deroguin les dotze llicències per extreure corall vermell de la Costa Brava, entre Begur i Arenys de Mar. Rectifiquin, protegeixin, no liquidin”.

Durant la seva intervenció, Pérez ha recordat que hi ha a sobre la taula, des del gener de 2017, informes de científics experts, entre ells de les Nacions Unides, que insten a protegir el corall i aturar la seva pesca. “Des de la Direcció General de Pesca s’ha fet cas d’aquests informes impulsant una moratòria de deu anys. Una veda que haurien d'haver ampliat a les aigües internes i externes. No fer-ho portarà a acabar amb l’espècie”, afirma la senadora gironina.

La ministra no s’ha mostrat favorable a aturar el decret i ha manifestat que s’han atorgat les llicències seguint les recomanacions del Comitè Científic de la Comissió de Pesca per al Mediterrani i que “són llicències per a aigües exteriors”.

Lluita des dels municipis fins a Madrid
Recentment, Esquerra ha posat en marxa una campanya per aturar les dotze llicències atorgades per l’estat per extreure corall vermell de la Costa Brava, des de Begur fins a Arenys de Mar. A banda d’insistir al Parlament de Catalunya i a Madrid, al Senat i al Congrés, també es portarà una moció a tots els ajuntaments, consells comarcals i diputacions.