Federació de Girona

Notícia

El Senat aprova una moció impulsada per Esquerra per desencallar inversions en les infraestructures de la demarcació

La proposta d'Esquerra ha rebut el suport de 165 vots
La proposta d'Esquerra ha rebut el suport de 165 vots
 
Esquerra Republicana ha portat fins al Senat la manca d’inversions en algunes de les infraestructures més necessàries que estan incompletes a hores d’ara, i des de fa anys, a les comarques gironines. Els senadors Quim Ayats, Jordi Martí i la senadora Elisenda Pérez han defensat les necessitats del territori i han aconseguit que la cambra alta hi hagi donat suport amb 165 vots a favor (ERC, PDeCAT, PP, C’s, i Coalición Canaria), 80 abstencions (PSOE, Unidos Podemos i PNV) i 2 vots en contra.

Els senadors gironins han posat a sobre la taula que, des de fa un munt d’anys, “hi ha nombrosos projectes inacabats que afecten el dia a dia de milers de gironins”. En aquesta línia han recordat que “molts d’ells corresponen al Ministeri de Foment i estan en aquesta situació inacceptable per la seva gestió ineficient”.

Els representants d’ERC han denunciat que “aquesta situació fa inviable, o com a mínim posa moltes traves, a la circulació de persones i mercaderies”.
 
Reivindicacions històriques
Les demandes gironines han insistit en problemàtiques històriques com trams de l’N-II, amb més de 15.000 vehicles diaris com el Tordera-Maçanet, Maçanet-Sils, Medinyà-Orriols o Orriols-La Jonquera.

Referent a la mateixa infraestructura s’ha reclamat executar en aquest exercici les obres ja projectades al seu pas per Orriols, Bàscara, Figueres, Pont de Molins i la Jonquera, al mateix temps que es demana ordenar els accessos i interseccions a  Pontós i Garrigàs.

La millora de l’eix pirinenc, l’estudi de la variant d’Olot, estudiar un pla de compensacions pel retard de les obres de l’AVE al seu pas per Girona són altres de les reivindicacions que inclou la moció defensa pels senadors republicans.

Pel que fa al tren convencional, s’han reclamat millores en el servei de rodalies i mitja distancia, realitzar un pla per millorar les estacions gironines, augmentar la freqüència dels combois Barcelona-Portbou, adaptar a l’ample europeu el tram Vilamalla-Portbou i suprimir els passos a nivell que suposin una barrera per la circulació com el de Figueres.