Federació de Girona

Suport d'Esquerra al pressupost 2018 de la Diputació de Girona després de l'augment dels recursos destinats als ajuntaments

El grup d'ERC al plenari de la Diputació de Girona
Esquerra Republicana ha votat favorablement al pressupost 2019 de la Diputació de Girona després d’introduir un nou augment en el Fons de Cooperació Municipal. Enguany, la partida destinada al finançament municipal s’enfilarà per sobre els 20 milions d’euros, un augment que se suma al que Esquerra ha anat defensant durant l’actual mandat.

El portaveu del grup d’Esquerra a la Diputació, Pau Presas, argumenta que “un any més, com hem fet durant tot el mandat, hem lluitat per augmentar el Fons de Cooperació que no és una altra cosa que augmentar els recursos que reben tots els ajuntaments i amb els quals poden desplegar polítiques públiques que beneficien tots els ciutadans de la demarcació”.

En aquest sentit, Presas explica que “durant el mandat haurem aconseguit que la Diputació hagi passat de destinar 11 milions d’euros a més de 20 milions, una partida que forma part del finançament municipal que inclou el Fons”.

Tot i el suport als pressupostos des d’ERC han volgut deixar que “no són els pressupostos que el grup d’Esquerra Republicana proposaria”. A banda de l’augment del Fons de Cooperació, Esquerra també destaca altres acords fruit de la negociació amb el govern de la Diputació que han permès votar-hi favorablement com “els recursos econòmics que es preveuen per ajudar als municipis afectats per les pluges dels darrers mesos i l’increment els recursos en polítiques d’habitatge i promoció de la participació ciutadana”.

Presas també demana que “s’insisteixi en la planificació i desplegament de la fibra òptica arreu dels municipis de la demarcació de Girona”.