Federació de Girona

Quim Ayats: "L'Estat ha actuat una vegada més de forma intencionada i desproporcionada"

Representants d'Esquerra al costat dels detinguts
Esquerra Republicana manifesta tot el suport als alcaldes de Verges, Ignasi Sabater, i de Celrà, Dani Cornellà, així com als membres dels CDR que avui han estat detinguts a primera hora del matí per suposats desordres públics per part de la Policia Nacional.

Des d'Esquerra volem expressar el nostre "més absolut rebuig” a una actuació que considerem “desmesurada i fora de lloc."

El candidat a l'alcaldia de Girona, Quim Ayats, ha manifestat en aquest sentit també el seu total suport als detinguts i ha posat de manifest com "una vegada més l'Estat ha actuat de forma intencionada i desproporcionada amb l'únic objectiu de criminalitzar el moviment independentista que és pacífic i democràtic".

"Som gent de pau i amb aquesta actuació només intenten reforçar el seu relat en defensa de la unitat d'Espanya davant d'una fictícia violència del moviment independentista. Davant d'aquesta estratègia nosaltres ens mantindrem ferms en la defensa dels drets individuals i col·lectius i tossudament alçats fins assolir la República per la via democràtica", ha afegit Quim Ayats.

D'atra banda, el diputat gironí d'Esquerra, Joan Margall, ha explicat que des del grup d'ERC a Madrid, s'ha demanat la compareixença del ministre de l'Interior per tal d'informar sobre "l'actuació policial durant la detenció de ciutadans independentistes a Girona, entre les quals hi ha dos càrrecs polítics"