Federació de Girona

Montse Bassa: “Llibertat és no tenir por i dir als impulsors del 155 que a Madrid hi anem a lluitar contra la repressió espanyola”

Montse Bassa, candidata ERC al Congrés
La candidata gironina d’Esquerra Republicana al Congrés, Montse Bassa, ha deixat ben clar que “tot i els esforços de l’Estat espanyol no tenim por, no tinc por”. Bassa ha recordat que “les eleccions del 28 d’abril van de llibertats, individuals i col·lectives, i llibertat és no tenir por”. Bassa explica que “tinc moltes ganes d’anar i dir als impulsors del 155 que no tenim por i, des del cor de Madrid i de l’Estat, lluitar contra la repressió espanyola”.

La número 1 gironina d’ERC al Congrés, ha aprofitat la celebració del Dia de la República per recordar que “l’1 d’octubre, els dies previs i posteriors, no se’ns oblidaran mai perquè ja formen part de la història d’aquest país. Davant el dret a decidir ells van posar porres i des d’aleshores no han aportat res més que hores i hores de falsos testimonis, amenaces i covardia. Covardia com la que el PSOE va demostrar aixecant-se de la taula quan s’estava donant un primer pas per trobar una solució política. Covardia davant la pressió de l’extrema dreta i els barons”.
“I és que 88 anys després de la proclamació de la República catalana seguim, i seguirem, alçats per lluitar contra un Estat que vulnera sistemàticament el dret a la llibertat d’expressió, de reunió o de manifestació. Llibertats i drets pels quals hem treballat molts i als quals no renunciarem”, ha afegit Bassa.

A l’hora de parlar del 28 d’abril, Bassa ha afirmat que “amb una Esquerra forta serem capaços de lluitar contra aquesta repressió i obligar a Sánchez a seure´s a la taula. Sense línies vermelles però, al mateix temps, sense cap xec en blanc”.
“Diàleg, diàleg i diàleg. Diàleg per trobar una solució política per a Catalunya, diàleg per fer polítiques de justícia social, diàleg per acabar amb el menyspreu envers les comarques gironines”, ha insistit Bassa.