Federació de Girona

Joan Margall: “És una vergonya que, campanya rere campanya, parlem de la deixadesa de l’Estat envers la xarxa ferroviària”

Margall amb acompanyat per candidats d'Esquerra a l'estació de Blanes

Millorar les freqüències del servei, posar al dia les estacions i modernitzar el parc de combois del tren convencional. Aquests tres eixos formen part del paquet de mesures que Esquerra Republicana defensa per “tenir un servei ferroviari del segle XXI a les comarques gironines”. El número 2 des republicans gironins al Congrés, Joan Margall, ha denunciat que “la situació de la xarxa ferroviària a les comarques gironines és un nou exemple de deixadesa i d’incompliments per part de l’Estat espanyol que només es podran solucionar amb una Esquerra Republicana forta a Madrid”.
Des de Blanes, acompanyat per l’alcaldable d’Esquerra Àngel Canosa i altres membres de la llista, Margall a l’hora de descriure l’estat del servei de Rodalies ha utilitzat paraules de la número 1 gironina, Montse Bassa. “La Montse sempre ens explica que cada vegada que ha d’utilitzar el rodalies madrileny per anar a visitar la Dolors a la presó es posa les mans al cap comparant els dos serveis”.
“Si parlem del tren convencional, les inversions gairebé són nul·les, l’estat de gairebé totes les estacions és molt deficient i si parlem dels combois... cal una renovació urgent de molts d’ells”, ha explicat Margall que no s’ha volgut oblidar d’altres demandes històriques que segueixen sense resoldre’s com els passos a nivell de Figueres o Flaçà.
“Sincerament ens fa vergonya aliena parlar d’aquestes deficiències històriques. S’ha de treballar per solucionar-ho perquè ja està clar que als governs del PP i del PSOE no els interessa. Ni als governs del PP i del PSOE ni als diputats gironins d’aquestes formacions que no han aconseguit desencallar-ho”, ha afegit Margall.
Pel que fa a la línia Bcn-Vic-Ripoll-Puigcerdà, Margall explica que cal el seu desdoblament i que “tots i els compromisos adquirits per part del ministre Álvarez Cascos, compromisos fruit de la pressió dels ajuntaments dels municipis afectats, gairebé no s’ha dut a terme cap inversió en aquesta línia. Un cop més és molt greu perquè és un eix internacional que ens enllaça amb Europa i el govern espanyol mai ha volgut ni preservar, ni millorar, ni potenciar”.

Alta velocitat
D’altra banda, parlant del tren d’alta velocitat al seu pas per les comarques gironines, el candidat republicà ha recordat, sobretot, que “a Girona ciutat portem més de deu anys d’obres i molèsties derivades de les obres del TAV amb incompliments flagrants”.