Federació de Girona

El nostre equip

• Montse Bassa
    Montse Bassa Diputada Llicenciada en Filosofia i Lletres (Ciències de l’Educació); Diplomada en professorat d’EGB i Diplomada en mestra de català. Funcionària del Departament d’Ensenyament dels Serveis Territorials de Girona des del 1987 on ha exercit de professora i directora de varis centres. La seva especialització en Pedagogia Terapèutica i Orientació i Organització de Centres li va permetre treballar també com a assessora del Departament d’Ensenyament dins el Programa d’Educació Compensatòria i com a terapeuta a l’ESO. Ha elaborat materials i propostes per millorar la integració dels alumnes immigrants i ha dinamitzat cursos de tècniques de dinàmiques de grup.

Ha assistit a varietat de cursos de formació i jornades al llarg dels seus 31 anys de serveis, d’entre els quals destaquen els relacionats amb temes de gestió, seminaris de llengua i cohesió social, ensenyament holístic, formació TIC; cursos sobre diversitat social i cultural i formació en eines per a l’aprenentatge al llarg de la vida (formació continuada).

Del 2008 al 2018 va ser la directora del Centre de Formació d’Adults de Figueres. Durant aquest anys també va gestionar i dirigir el centre de suport de l’Institut Obert de Catalunya de Figueres, a més de col·laborar al Projecte Educatiu de la Ciutat i ser membre del Consell Escolar Municipal.

Sòcia fundadora de l’Associació Catalana pels Drets Civils (ACDC).
    Sòcia d’Òmnium Cultural i de l’ANC (fundadora i activista de l’ANC Guarda de la Muga de l’Alt Empordà).

Va ser escollida diputada al Congrés a les passades eleccions del 28 d’abril del 2019. Actualment és portaveu per ERC a la Comissió d’Educació i Formació Professional.