Federació de Girona

Jordi Martí, senador d'ERC

Determinació i resiliència

Jordi Martí, senador d'ERC

Contextualització. Rebobinem. La STC del 2010 va substituir il·legítimament les urnes i va desvirtuar un nou Estatut d'Autonomia de Catalunya que significava més autogovern en un Estat enganyosament federal. Aleshores, va començar una partida per guanyar la dignitat com a poble. Escac a Catalunya. Present. Principi democràtic. Majoria independentista de 72 diputats al Parlament de Catalunya.

Elisenda Pèrez i Anna Azamar, senadores ERC

Reivindiquem la igualtat cada dia de l'any

Elisenda Pèrez i Anna Azamar, senadores ERC

Avui, 8 de març, es commemora el Dia internacional de les Dones. Un dia assenyalat a les agendes de tot el món per reivindicar el feminisme i la igualtat entre dones i homes, per reivindicar que volem les mateixes condicions laborals que els homes. Encara que aquesta reivindicació hauria de ser present els 365 dies de l’any, sobretot per part dels homes i també d’algunes dones, que sembla que només se’n recorden en aquesta data en concret.

Un temporal de despropòsits

Teresa Jordà, diputat d'ERC al Congrés

Les eleccions del 26 de juny passat van ser el punt final de moltes coses a l'Estat espanyol. Entre aquestes destaca que es va posar fi a la trituradora del Partit Popular i la seva capacitat de legislar a cop de reial decret les polítiques que, de manera immediata, afectaven, i afecten, la majoria de la població. Un exemple recent d'aquesta particular manera d'entendre la política és la Llei de costes.

Teresa Jordà, diputada al Congrés i regidora d'ERC a Ripoll

Mèrits d'uns i desmèrits d'altres

Teresa Jordà

“Us demano que no hi assistiu. La vostra presència podria ser utilitzada per crear la falsa impressió que el Partit popular europeu dóna suport al Referèndum il·legal”.  D’aquesta manera tant incisiva, començava la carta que l’Eurodiputat valencià i Doctor en dret Constitucional, Esteban González Pons, va adreçar als seus col·legues del Partit Popular Europeu, hores abans que el President Puigdemont, el Vice-President Junqueras i el Conseller Romeva exposessin, aquest dimarts a Brussel·les, les raons del referèndum sobre la Independència del nostre país.

Teresa Jordà, diputada d'ERC al Congrés

Prou de pagar la ineficiència espanyola

Teresa Jordà

Aquest dimecres vam interpel·lar el flamant nou ministre de Foment, Íñigo de la Serna, substitut de l'actual presidenta del Congrés i fins ara titular de Foment, Ana Pastor. El motiu no va ser cap altre que recordar que, durant la precampanya de les eleccions del 26-J, Pastor va dir que amb el PP l'AP-7 quedaria lliure de peatges. Aquesta setmana també ens hem dedicat a recordar que aquesta afirmació va ser ratificada, poques setmanes després, pel portaveu popular, Rafael Hernando A banda de promeses electorals, el cas és que ja ha començat el compte enrere perquè finalitzi la concessió de AP-7.

Joan Olòriz, diputat d'ERC al Congrés

Del Congrés estant: zona zero

Joan Olòriz

Escric aquest article tot escoltant per la ràdio la notícia del nou govern, continuisme amb algunes modificacions de gent de l'òrbita de Rajoy, de nou flamant president gràcies a l'abstenció del PSOE. Sí, no és Gabriel Rufián el culpable de tots els mals per haver denunciat la gran trapelleria de l'abstenció; els mals arriben dels que s'entesten que continuïn els corruptes –els més corruptes, no els únics– dirigint el govern de Madrid.

Teresa Jordà, diputada al Congrés i regidora d'ERC a Ripoll

Pagar per ser dona

Teresa Jordà

Vagis on vagis, escoltis qui escoltis, a no ser que ensopeguis amb algún espècimen hiperventilat de la meseta, l’Estat espanyol és mundialment conegut per la seva coherència i sensibilitat social. Si algú ho dubta, només cal que rebusqui les últimes edicions de qualsevol diari per adonar-se que el verb més utilitzat és el verb impugnar. Ens han impugnat diverses lleis d’igualtat, la llei de pobresa energètica o fa poques setmanes la llei del maltracta animal.

Teresa Jordà, diputada d'ERC al Congrés

L’hora és greu, però també gloriosa

Teresa Jordà

Aquest passat 15 d’octubre, el dia que a Ripoll celebrem la Fira Catalana de l’ovella, es complien 76 anys de l’execució de Lluís Companys. El règim franquista, un règim erigit per la força de les armes, assassinava un home d’esquerres, un republicà, un catalanista; però també assassinava un home honest i sobretot un home compromès amb el seu poble i amb la llibertat. El President Companys doncs, era víctima d’un règim dictatorial que pretenia perpetrar un genocidi cultural i nacional contra el ser i la personalitat d’un país, del seu país, de Catalunya.

Quim Ayats, senador d'ERC a Madrid

Pròxima Parada, República Catalana

Quim Ayats, senador ERC

Un cop més i ja en van... Aquesta setmana hem tornat a demanar el traspàs integral de Rodalies i Regionals a la Generalitat de Catalunya. I, que quedi clar, des d'Esquerra Republicana entenem un traspàs integral com la gestió total de les vies, estacions, infraestructures... Tot plegat per poder prestar un servei de qualitat. La penúltima dada per continuar insistint en aquesta ?reivindicació: durant el primer semestre d'aquest any, les inversions executades de Renfe-Adif no arribaven al 9% del que estava pressupostat pel 2016.