Federació de Girona

Totes les opinions

Jordi Martí, senador d'ERC

Referèndum és determinació i dignitat

Jordi Martí, senador gironí d'Esquerra

A pocs dies de l’1-O, el repte polític d’arrel democràtica més descomunal i meravellós que la ciutadania catalana de manera pacífica ha decidit desacomplexadament emprendre en llibertat, se’ns fa més evident que mai que l’Estat espanyol i les seves clavegueres, lluny del servei públic està al servei d’uns pocs que només busquen la seva pròpia supervivència: elits partitocràtiques, oligarquies empresarials, mitjans de comunicació, etc.

Teresa Jordà, diputada d'ERC al Congrés

Un tren sense bitllet de tornada

Teresa Jordà, diputat d'Esquerra al Congrés

Ha arribat el moment. Des del passat dimecres estem convocades i convocats a fer un país nou, modern i lliure, ho estem totes i tots els ciutadans de Catalunya. El procés català ha agafat una velocitat vertiginosa i el tren de la república ja no permet bitllet de tornada. Catalunya és un subjecte polític, Catalunya és una nació, i com qualsevol nació té tot el dret a assumir la seva legítima sobirania i a decidir la seva configuració política.

Elisenda Pèrez i Anna Azamar, senadores ERC

No és NO, i si no hi ha Sí, també és NO!

Pérez i Azamar, senadores d'ERC

Tornem a parlar d’un tema recurrent, tornem a parlar d’una realitat fosca i colpidora, tornem a parlar del poder que els homes creuen que tenen sobre les dones. En tornem a parlar... per què? Perquè aquests dies hem tornat a viure agressions sexuals i violència masclista. I per molt que en parlem, res canvia. Sempre diuen que la societat va per davant de les lleis, que les dones i els homes amb els seus actes fan canviar la legislació i el dia a dia,.

Determinació i resiliència

Jordi Martí, senador d'ERC

Contextualització. Rebobinem. La STC del 2010 va substituir il·legítimament les urnes i va desvirtuar un nou Estatut d'Autonomia de Catalunya que significava més autogovern en un Estat enganyosament federal. Aleshores, va començar una partida per guanyar la dignitat com a poble. Escac a Catalunya. Present. Principi democràtic. Majoria independentista de 72 diputats al Parlament de Catalunya.

Elisenda Pèrez i Anna Azamar, senadores ERC

Reivindiquem la igualtat cada dia de l'any

Elisenda Pèrez i Anna Azamar, senadores ERC

Avui, 8 de març, es commemora el Dia internacional de les Dones. Un dia assenyalat a les agendes de tot el món per reivindicar el feminisme i la igualtat entre dones i homes, per reivindicar que volem les mateixes condicions laborals que els homes. Encara que aquesta reivindicació hauria de ser present els 365 dies de l’any, sobretot per part dels homes i també d’algunes dones, que sembla que només se’n recorden en aquesta data en concret.

Un temporal de despropòsits

Teresa Jordà, diputat d'ERC al Congrés

Les eleccions del 26 de juny passat van ser el punt final de moltes coses a l'Estat espanyol. Entre aquestes destaca que es va posar fi a la trituradora del Partit Popular i la seva capacitat de legislar a cop de reial decret les polítiques que, de manera immediata, afectaven, i afecten, la majoria de la població. Un exemple recent d'aquesta particular manera d'entendre la política és la Llei de costes.

Teresa Jordà, diputada al Congrés i regidora d'ERC a Ripoll

Mèrits d'uns i desmèrits d'altres

Teresa Jordà

“Us demano que no hi assistiu. La vostra presència podria ser utilitzada per crear la falsa impressió que el Partit popular europeu dóna suport al Referèndum il·legal”.  D’aquesta manera tant incisiva, començava la carta que l’Eurodiputat valencià i Doctor en dret Constitucional, Esteban González Pons, va adreçar als seus col·legues del Partit Popular Europeu, hores abans que el President Puigdemont, el Vice-President Junqueras i el Conseller Romeva exposessin, aquest dimarts a Brussel·les, les raons del referèndum sobre la Independència del nostre país.

Teresa Jordà, diputada d'ERC al Congrés

Prou de pagar la ineficiència espanyola

Teresa Jordà

Aquest dimecres vam interpel·lar el flamant nou ministre de Foment, Íñigo de la Serna, substitut de l'actual presidenta del Congrés i fins ara titular de Foment, Ana Pastor. El motiu no va ser cap altre que recordar que, durant la precampanya de les eleccions del 26-J, Pastor va dir que amb el PP l'AP-7 quedaria lliure de peatges. Aquesta setmana també ens hem dedicat a recordar que aquesta afirmació va ser ratificada, poques setmanes després, pel portaveu popular, Rafael Hernando A banda de promeses electorals, el cas és que ja ha començat el compte enrere perquè finalitzi la concessió de AP-7.

Joan Olòriz, diputat d'ERC al Congrés

Del Congrés estant: zona zero

Joan Olòriz

Escric aquest article tot escoltant per la ràdio la notícia del nou govern, continuisme amb algunes modificacions de gent de l'òrbita de Rajoy, de nou flamant president gràcies a l'abstenció del PSOE. Sí, no és Gabriel Rufián el culpable de tots els mals per haver denunciat la gran trapelleria de l'abstenció; els mals arriben dels que s'entesten que continuïn els corruptes –els més corruptes, no els únics– dirigint el govern de Madrid.