Federació de Lleida

Xavier Erija: ‘A l’estat espanyol no el mou la justícia, es deixa dur per la venjança; no vol trobar una solució, només busca l’escarment; no vol fer política... només vol imposar’

El diputat a Congrés i primer candidat a les eleccions Generals Espanyoles per la coalició Esquerra Republicana de Catalunya - Sobiranistes, Xavier Eritja, ha participat avui en un acte organitzat per l’Assemblea Nacional Catalana de les Borges Blanques, la secció de les Garrigues d’Omnium Cultural i l’Ateneu Popular Garriguenc consistent en un debat públic entre totes les formacions polítiques que no van avalar l’aplicació del 155.

Entre els nombrosos temes dels quals s’ha debatut, Eritja s’ha mostrat taxatiu a l’hora de definir quina ha de ser la resposta a la sentacia dictada pel Tribunal Suprem el passat 14 d’octubre i ha citat a Oriol Junqueras a l’afirmar que ‘la millor resposta a la sentència és la que ell ens demana sempre: persistir i deixar-los clar que ni ens rendirem ni desapareixerem!’.

Pel candidat al Congrés a la demarcació de Lleida, ‘l’estat espanyol ha perpetrat la seva venjança, però no s’adona que ha comès un error històric que li passarà factura. Està degradant el seu propi estat per mantenir la unitat del regne i això no es pot aguantar a la llarga’. Alhora que també ha volgut matisar que ‘no els mou la justícia, sinó la venjança; no busquen una solució, sinó l’escarment; no volen fer política, sinó imposar’.

Eritja també s’ha mostrat convençut de que, ara, el camí a seguir de l'independentisme ha de ser ‘el de la mobilització pacífica i la desobediència civil, l’amnistia que permeti alliberar els presos i tornar a la política un conflicte polític i la resolució democràtica del conflicte que ha de passar per l’exercici de l’autodeterminació’.

‘La millor resposta a la sentència és un país dempeus i mobilitzat contra la repressió! La millor resposta a la sentència ha d'arribar des de la democràcia, les urnes i els vots! La millor resposta a la sentència és una victòria independentista el 10 de Novembre!’, ha reblat el republicà.

• Xavier Eritja demana la Llei d'Amnistia i el Dret a l'Autodeterminació