Federació de Lleida

Eritja: ‘Calen una major transparència en la cadena de valor i preus de venda justos que permetin acabar amb la situació d’emergència que viu actualment el sector fructícola’

El diputat lleidatà de la coalició Esquerra Republicana de Catalunya –Sobiranistes, Xavier Eritja, ha formulat avui en el plenari del Congrés una interpel·lació urgent al ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació sobre la situació por la qual està passant el sector fructícola, alhora que li ha demanat preus de venda justos i un pla immediat per abordar una situació que ha qualificat ‘d’emergència per als fructicultors’.

Eritja s’ha referit, davant del titular del ministeri, Luis Planas, al sense sentit que és que el propietari d’una explotació agrària mitjana, ‘després de l’esforç i la inversió realitzats, no només no pugui viure de la seva feina, sinó que, a més, li surtin els números negatius i hagi de pagar per sobreviure’.

Eritja ha exigit al govern de l’estat espanyol la transposició pendent de la directiva europea relativa a les pràctiques comercials deslleials ‘que és molt necessària per a poder seguir la traçabilitat i reclamar una major transparència en la cadena de valor i la formulació de preus justos’.

De la mateixa manera, ha insistit en la necessitat d’aplicar ‘amb total immediatesa mesures urgents que tinguin efectes en el sector frutícola’. Entre les quals, el diputat republicà, ha plantejat la creació d’un nou pla d’arrancada d’arbres de fruita de pinyol que, com ha assegurat, ‘sí que ofereix resultats visibles que permeten revertir la tendència negativa que acumula pèrdues en el sector esmentat’.

‘Fa falta, també, que les diferents administracions públiques abordin plantejaments a mig termini per tal que es duguin a terme actuacions que facin percebre realment que hi ha canvis immediats en el sector de la fruita de pinyol’, ha reblat el lleidatà.

• Intervenció del diputat Xavier Eritja al plenari del Congreso