Federació de Lleida

La senadora Sara Bailac presenta una moció que demana a l’estat espanyol l’adopció de mesures per a minimitzar l’impacte econòmic de la pandèmia a Lleida i al Segrià

La senadora del Grup d’Esquerra Republicana de Catalunya – EH Bildu, Sara Bailac, ha presentat avui en el plenari de la cambra alta legislativa una moció per a l’adopció de mesures per a minimitzar l’impacte econòmic de les mesures de control de la pandèmia a Lleida i a la comarca del Segrià que inclou l’agilització del cobrament dels ERTO i l’establiment d’ajudes per a empresaris autònoms i petites i mitjanes empreses.

Bailac ha recordat que cap òrgan de govern no es pot relaxar davant l’actual crisi sanitària i econòmica, alhora que ha puntualitzat que ‘això és el que hem plantejat en aquesta moció: recollir aquelles necessitats dels treballadors i treballadores, dels autònoms i les PIMEs de Lleida en què l’Estat pot contribuir i molt perquè és el que li correspon amb la responsabilitat d’assumir cadascú el paper que li toca i des de la lleialtat institucional’.

De la mateixa manera, ha matisat que l’esmentada moció ha estat fruit de converses diverses amb els sectors més afectats i després d’haver estudiat les seves propostes. ‘Som aquí proposant solucions per un territori que pateix greus dèficits en inversió i en infraestructures que depenen de l’Estat’, ha continuat la senadora lleidatana, ‘som aquí per donar la cara i per alçar la veu per una comarca que ha patit molt, que se n’ha sortit i que se n’està sortint; som aquí per dir amb orgull que a Lleida hem tirat endavant la campanya agrària més difícil que hem afrontat mai i que també ens n’hem sortit, malgrat tot’.

La senadora ha recordat també que cinc mesos després de l’inici de l’Estat d’alarma, ‘a Lleida hi havia encara 1.500 persones que no havien cobrat ni un euro de la prestació dels ERTO i els que van tenir la mala sort de cobrar-los per error els han de retornar ara sota l’amenaça de recàrrecs del 20%’. Alhora que s’ha mostrat molt contundent a l’afirmar ‘i no em responguin com han fet altres vegades amb l’Ingrès Mínim Vital, que es troba també encallat o no em responguin tampoc amb altres de les ajudes que el govern de l’Estat ha adoptat i que han estat marcades per la lentitud’.

De la mateixa manera, Bailac ha recordat que, durant mesos la Generalitat de Catalunya, el Consell Comarcal i els ajuntaments han treballat intensament per garantir la salut de les persones a la comarca del Segrià. ‘No vull acabar sense fer un reconeixement al paper que ha jugat la ciutat de Lleida, que ha exercit com mai la seva capitalitat. A nivell sanitari, a nivell d’acollida de persones sense sostre i a nivell ciutadà amb iniciatives solidàries, creatives i de voluntariat’, ha conclòs.

• Resum de la intervenció de la senadora Sara Bailac