Federació de Lleida

Marta Rovira: ‘L'exercici democràtic i les urnes, ens van fer vencedors l’1O, però no volem imposar la República Catalana, volem que sigui l’opció majoritària de la ciutadania’

La plaça de Sant Joan de Lleida ha estat aquest vespre l’escenari de la presentació del llibre ‘Tornarem a vèncer’ escrit a quatre mans per Oriol Junqueras i Marta Rovira, organitzada per Esquerra Republicana de Catalunya, amb un estricte compliment de totes les mesures imposades per la pandèmia del Covid. L’acte, que ha estat presentat pels periodistes Magda Gregori i Jordi Villacampa, ha comptat amb la presència del paer en cap de Lleida, Miquel Pueyo, la consellera de Justícia, Ester Capella, el conseller d’Ensenyament, Josep Bargalló i la intervenció telemàtica des del seu exili a Ginebra de la coautora i Secretària General dels republicans.

L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha valorat com un gran i sincer exercici de reflexió el llibre dels líders d’Esquerra Republicana i ha destacat que malgrat que ‘la unanimitat seria més agraïda, però l'única alternativa realista es tornar a la política i al diàleg, encara que ara ens pugui semblar una cursa de fons o de relleus’.

En aquest mateix sentit el conseller Bargalló també ha emfatitzat que ‘la unitat és treballar el què tenim en comú i respectar allò que ens separa. I això ho expliquen molt bé Oriol Junqueras i Marta Rovira en el seu llibre Tornarem a vèncer’.

Per Capella, el del President i la Secretària General d’Esquerra Republicana de Catalunya ‘és un llibre honest, que parla d'allò que ens ha permès guanyar però també d'allò que no hem fet bé. Catalunya no és homogènia, ens cal estar a totes les institucions per explicar el nostre missatge’.

En la seva intervenció, Marta Rovira ha exposat que un dels propòsits del llibre ‘és revisar
Tot allò que vam fer bé l'1 d’octubre de 2017’. Alhora que ha volgut deixar clar que ‘l'exercici democràtic i les urnes, ens van fer guanyadors aquell dia, però no volem imposar la República, la volem guanyar’.

‘El nostre propòsit ha de ser guanyar per més del 50% dels vots, demostrar que la República Catalana és una opció majoritària. Però això, que és necessari, no és suficient. Hem de poder convèncer des de la governança republicana a tota la ciutadania’, ha conclòs la Secretària General d’Esquerra Republicana.