Federació de Lleida

Esquerra Republicana de Catalunya interposa una denúncia contra VOX per anomenar "assassí" al president Lluís Companys en una xarxa social

Les diputades al Parlament de Catalunya per Esquerra Republicana de Catalunya, Montserrat Fornells i Gemma Espigares, acompanyades pel president de la Federació Regional de Lleida, Miquel Serra, la presidenta i el secretari general de la federació comarcal del Segrià, Gemma Massana i Antoni Bosch, i el president de la secció local de Lleida, Josep Maria Baiget han interposat, aquesta tarda, a la comissaria dels Mossos d’Esquadra de Lleida, una denúncia per unes piulades de la formació Vox Lleida en les quals s’acusa d’assassí al president de la Generalitat Lluís Companys.

Els republicans han presentat l’esmentada denúncia davant de la policia catalana arran del tuit de la formació Vox Lleida en el qual es felicitava als autors de l’atemptat vandàlic al bust de Companys, situat  al carrer que duu el seu nom a la capital lleidatana, i que, com ha assegurat Fornells, constitueix ‘un greuge i una injúria totalment injustes envers la figura històrica del president Lluís Companys al que es titlla falsament d’assassí quan era un home de pau que va salvar moltes vides. És un fet que considerem d’una gran gravetat i que hem considerat que cal posar-ho en mans dels tribunals’.

Per la seva part, Espigares ha condemnat la manera de fer política, ‘o de fer no política’ d’algunes formacions alhora que ha destacat el costat humà de Lluís Companys que es demostra, per exemple, en el fet que, ‘desbordat per la gran quantitat d'assassinats que es van produir a la rereguarda els dies posteriors al fallit cop d'estat, decidís deixar partir del port de Barcelona, en vaixells estrangers, unes cinc mil persones sospitoses de poca simpatia amb el règim republicà’.

El president de la Federació Regional, Miquel Serra, ha afegit que ‘Esquerra Republicana de Catalunya només ha denunciat la piulada a les xarxes socials que considerem com un delicte d’odi titllar d’assassí a un President elegit democràticament, fet que esdevé una injúria a tota la societat catalana i més quan es produeix pocs dies del 80è aniversari del seu assassinat per part de la dictadura de Francisco Franco’.