Federació de Lleida

Esquerra Republicana aposta per mantenir les escoles obertes per garantir la seva tasca educadora i de cohesió social i la igualtat d’oportunitats de la infància del nostre país

La secretaria general adjunta i primera candidata d’Esquerra Republicana de Catalunya a les eleccions al Parlament, Marta Vilalta, la regidora de Regidora d’Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes de la Paeria de Lleida, Sandra Castro i el director dels Serveis Territorials d’Educació a Lleida, Carles Vega, s’han reunit avui amb diversos regidors i regidores responsables de l’àrea d’educació, d’aquells ajuntaments on la formació té responsabilitats de Govern, per tal de valorar l’inici del segon trimestre del curs escolar en el context de pandèmia i amb les afectacions del temporal del darrer cap de setmana.

Vilalta ha volgut posar en valor, la prioritat d’Esquerra Republicana de poder garantir el dret de l’educació per a tothom i de demostrar que ‘les escoles eren segures, que han pogut obrir amb una incidència de contagis molt petita i que s’ha pogut garantir la funció de cohesió social, d’igualtat d’oportunitats i d’equitat per a tots els nens i nenes del nostre país’.

La candidata republicana s’ha mostrat esperançada de començar aquest segon trimestre educatiu amb les esperances posades ‘en que tot segueixi igual de bé i amb mesures afegides derivades de l’experiència dels darrers mesos, com els cribratges massius per al professorat’.

De la mateixa manera que s’ha mostrat taxativa en afirmar que des de la seva formació es treballarà per tal que ‘les escoles siguin l’últim servei que es tanqui al nostre país, si arribés el cas que les dades sanitàries requerissin mesures més dràstiques, per tal de garantir alhora la seva tasca educadora i de cohesió social com  a pilars fonamentals del nostre estat del benestar,’.

‘Les xifres son molt clares, el contagi dins les escoles ha estat pràcticament inexistent. El dret principal és la seva educació i això és el que cal garantir. És la nostra prioritat, perquè aquest és un model d’èxit’, ha conclòs Vilalta.

Per la seva part, Castro, ha volgut posar en valor 'la gran tasca duta a terme des del propi Departament d’Educació, per part de tota la comunitat educativa, dels equips docents de tots els centres escolars i també des dels Ajuntaments, incrementant els recursos de manteniment i de condicionament de les escoles a les noves necessitats, des del primer moment de la pandèmia’.

• Intervenció de Marta Vilalta