Federació de Lleida

Esquerra Republicana, la Federació Regional de Lleida i el Jovent Republicà de Ponent demanen que es desestimi el projecte de NOVA TRACJUSA i es vetlli per la salut i la qualitat ambiental del territori

La Federació Regional de Lleida d’Esquerra Republicana de Catalunya vol expressar la seva disconformitat amb el projecte de la planta Nova Tracjusa de Juneda, alhora que defensa que el model de gestió de residus, tant a la comarca de les Garrigues com en general al país, no ha de passar per la incineració de residus sinó que cal afavorir la recollida selectiva i el reciclatge, per tal de, com s'ha demostrat viable en altres municipis i comarques, arribar al 90% del reciclatge sense modificar els costos de recollida.

La formació republicana reitera que el seu suport al sector ramader i el compromís amb el territori és indubtable, motiu pel qual es continuarà treballant, des de tots els àmbits per tal de trobar solucions sostenibles i dintre del marc agrari que no passen per la incineració de residus urbans.

De la mateixa manera expressa la seva preocupació per l’elevat índex de contaminació que està vivint la zona de Ponent en els darrers temps, amb nivells de partícules superiors als límits per a la protecció de la salut de les persones. Per això, a banda de demanar que es replantegi la incineració com a model de projecte, considera que cal invertir esforços en aprofundir en el coneixement de les causes de la contaminació atmosfèrica i en vetllar per la salut de les persones i la qualitat del territori.