Federació de Lleida

L’Executiva Regional de Lleida d’Esquerra Republicana incorpora, en el seu congrés ordinari, a Jaume Bernis i Elena Fuses com a secretaris de Transició Ecològica i de Formació

La Federació Regional de Lleida d’Esquerra Republicana de Catalunya ha celebrat, aquest dissabte al matí, el seu congrés anual. La trobada amb la militància, que tal i com preveuen els estatuts de la formació és ordinaria, s’ha dut a terme de manera totalment telemàtica, atenent i respectant totes les restriccions dictaminades pel Procicat arran de l’actual crisi sanitària.

Després de la presentació dels informes de gestió del president regional, Miquel Serra, de la secretària general, Montserrat Fornells, i del secretari de finances, Salvador Noguera, que han estat aprovats per unanimitat dels assistents, la militància de la plana de Lleida d’Esquerra Republicana de Catalunya també ha aprovat els nomenaments de Jaume Bernis com a secretari de Transició Ecològica i d’Elena Fuses com a secretària de Formació, substituint a la lleidatana Elena Garray.

En el decurs del congrés telemàtic també han intervingut la senadora Sara Bailac, el diputat al Congrés, Xavier Eritja, la diputat al Parlament de Catalunya en la darrera legislatura, Montserrat Fornells i el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, que han fet balanç de les actuacions, intervencions i interpel·lacions d’Esquerra Republicana de Catalunya en cada un d’aquestes cambres i ens governamentals.

La clausura del Congrés Regional ha estat a càrrec del conseller en funcions d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, Bernat Solé, i a l’actual diputada al Parlament i exconsellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, fins fa poc a l’exili, Meritxell Serret.

De la mateixa manera, cal destacar que la mesa del congrés telemàtic l’han composat l’alcadessa de Menàrguens i vicepresidenta del Consell Comarcal de la Noguera, Anna Maria Calvís, com a presidenta; l’exalcalde de Bell-lloc d’Urgell, actual cap de l’oposició en aquest consistori i portaveu d’Esquerra Republicana de Catalunya al Consell Comarcal del Pla d’Urgell, Carles Palau, com a vicepresident, i l’alcaldessa de Soses i consellera comarcal del Segrià, Sandra Marco, com a secretaria.