local

Actualitat > regional


Comparteix


Dimecres, 18 de gener del 2012

El Grup d’ERC a la Diputació s’oposa al cobrament del cànon d’aigua als Ajuntaments

Els republicans presenten una moció al Plenari de la Diputació per tal d’instar el Govern de la Generalitat a retirar una modificació sobre la Llei de mesures fiscals i financeres que acompanya la Llei de pressupostos, que preveu el cobrament als municipis d’un impost sobre l’aigua per a usos públics.

El Grup d’Esquerra Republicana de Catalunya ha entrat una moció al Plenari de la Diputació que es reunirà el proper divendres en la qual es sol•licita la retirada de l’article 3 de la Llei de mesures fiscals i financeres que preveu el cobrament d’un cànon sobre el subministrament de l’aigua que ofereixen els Ajuntaments a través de les fonts públiques i monumentals, la neteja de carrers i el reg de parcs, jardins i instal·lacions esportives.

El portaveu del Grup, Jaume Gilabert, considera que aquesta mesura ‘generarà una nova càrrega impositiva als ajuntaments, que malmetrà encara més les ja delicades finances locals, per aquest motiu, no creiem que sigui un bon moment per escanyar encara més els ens locals de Catalunya amb taxes’. Al mateix temps considera paradoxal ‘que enlloc d’eixugar el quantiós deute que l’Agència Catalana de l’Aigua té amb molts Ajuntaments, a sobre, els vulgui cobrar diners’.

Els republicans consideren que la Generalitat de Catalunya mitjançant la Llei de mesures fiscals i financeres, que acompanya a la llei de pressupostos i que vol modificar la normativa per tal que els consistoris paguin aquest cànon ‘tornarà a discriminar negativament els Ajuntaments catalans enfront de la resta de ajuntaments de l’Estat que no el pagaran’.

En la mateixa esmena, ERC insta a la Diputació de Lleida a demanar a l’Agencia Catalana de l’Aigua, que en col•laboració amb els ens locals, posi en marxa diferents accions per tal que, on sigui possible, l’aigua emprada en el servei d’alimentació de fonts públiques i monumentals, neteja de carrers i regs de parcs, jardins i camps esportius, procedeixi en gran mesura de fonts alternatives de producció, com ara l’aigua regenerada o reutilitzada.


compartir Agrega   La Tafanera Technorati Delicious Facebook Google


logo
rss