Federació de Lleida

Els republicans s’han reunit amb els alcaldes dels municipis més afectats per conèixer l’abast dels incendis i buscar solucions conjuntes

Àngel Vidal, president de la Federació d’Esquerra de Lleida, acompanyat de Maria Àngels Cabasés i Miquel Àngel Estradé, diputats d’Esquerra, han acompanyat aquest matí al conseller de Governació i Administracions Públiques, Jordi Ausàs, a visitar les zones afectades pels incendis d’aquest juliol de la Noguera i la Segarra. Els republicans també s’han reunit amb els alcaldes i alcaldesses dels municipis afectats on es van cremar més de 5.000 hectàrees i es va cobrar la vida d’un veí de Guissona.

Durant la reunió, els independentistes han conegut de la mà dels afectats l’abast dels incendis i les seves preocupacions respecte les zones devastades. Els republicans han recollit aquelles qüestions sobre la recuperació del territori que preocupen més als municipis com ara la senyalització dels camins i el projecte d’abastament aigua potable per a les Masies de la Vall del Llobregós, pertanyents als municipis de Massoteres, Sanaüja i Torrefeta i Florejacs.
La reunió ha tingut lloc aquest matí a l’Ajuntament de Cabanabona (Noguera) i hi han participat l’alcalde de Cabanabona, Josep Torra; l’alcaldessa de Vilanova de l’Aguda, Montserrat Fornells; l’alcalde de Torrefeta i Florejacs, Narcís Cisquella; l’alcalde d’Oliola, Santiago Cisquella; l’alcaldessa de Sanaüja, Maria Rosa Castellà; l’alcalde de Biosca, Cornelio Caubet; i l’alcalde d’Artesa de Segre, Domènec Sabanés.

La reunió també ha comptat també amb la presència del director dels serveis territorials de Governació, Tomàs Pujol; del president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert; del president del Consell Comarcal de la Noguera, Vicent Font; del president del Consell Comarcal de la Segarra, Xavier Casoliva; i de la responsable de la Delegació territorial del Govern a Lleida, Anna Agustí.