Federació de Lleida

El president d’Esquerra afirma que “Esquerra arribarà fins al final” per donar sortida al petit i mitjà comerç davant la liberalització de la nova directiva europea.

El president d’Esquerra, Joan Puigcercós ha afirmat aquesta tarda que Esquerra farà una llei de comerç per donar sortida als petits i mitjans comerços davant la nova directiva Bolkestein. El president assegura que ERC “arribarà fins al final per impedir la liberalització del mercat i donar màniga ampla” a les grans superfícies “i a la gent com l’alcalde de Lleida, que vol aprofitar el buit legal per a veure si pot fer de les seves”. El president ha recordat que “malgrat aquesta llei no li interessi ni a CiU ni PSC forçarem les màquines per que pugui ser real el més aviat possible”.

Joan Puigcercós ha fet aquestes declaracions avui a Cervera, en un Congrés Intern del Partit que ha aplegat a la militància de la Federació de Lleida. El president també ha explicat que gràcies a Esquerra, aquest dilluns es tancarà un “acord definitiu” per rebaixar l'impost de successions. Segons el president, aquest acord farà que moltes famílies, autònoms i treballadors “puguin estar més tranquils”, ja que considera que la situació actual era molt injusta per molta gent. Gràcies a aquest acord, diu el president, hi haurà una desgravació molt important per als cònjuges i per als fills i ha afegit que l'acord “també beneficiarà les empreses agràries”.
Joan Puigcercós també ha dit que davant la sentència del constitucional “la nostra resposta és anar més enllà”, segons el president, “aquí no es tracta de defensar articles ni interpretacions, el que defensem nosaltres és el dret a decidir i això no cap a la constitució” i ha recordat a tots els presents la importància d’anar a votar en els futurs referèndums per l’autodeterminació que se celebraran arreu del territori el dia 13 de desembre i futures dates.

Pel que fa a la crisi econòmica, Puigcercós ha explicat que Catalunya no té que esperar a Espanya per sortir-ne “En aquests últims anys semblava que Espanya era una empresa imparable, gràcies a fons europeus, que han passat de llarg de Catalunya, d’especulació amb la construcció, del boom immobiliari i de xupar de la mamella catalana. Els fons europeus s’acaben el 2013, la construcció i el boom immobiliari s’ha acabat i ara només quedem nosaltres, així que o ens espavilem o ens quedem anèmics”. El president assegura que “l’únic que li queda a Espanya és l’eix mediterrani, és a dir, els països catalans”, i el que em de fer els catalans és no esperar a Espanya per sortir de la crisi, “ens n’hem de sortir nosaltres amb els nostres instruments”.