Federació de Lleida

Així de contundent ho a afirmat avui Maria Àngels Cabasés, diputada d’ERC, en la tradicional torronada amb els periodistes que ha celebrat el partit aquesta tarda.

Maria Àngels Cabasés, diputada d’Esquerra, ha afirmat avui l’aprovació d’un decret llei per blindar l’aplicació de la directiva Bolkenstein al nou model de comerç català. La diputada ha fet aquestes declaracions en la tradicional torronada amb els periodistes que ha celebrat el partit aquesta tarda a Lleida. La diputada a recordat que ERC aposta per “un model cohesionat i amb equilibri territorial”, i que amb aquest decret els establiments de més de 1300 m2 “s’han de construïr en una trama urbana consolidada i necessitaran una llicencia comercial per part de la Direcció General de Comerç”. Pel que fa a l’impost de successions, la diputada ha recordat que és gràcies a ERC i al seu president, Joan Puigcercós, que s’ha dut a terme aquesta reforma en la que el “94 per cent dels ciutadans que tinguin que liquidar l’impost ho facin en quota 0” i ha recordat a aquells partits que volen suprimir l’impost “que pensin que estan treballant pel 6 per cent de les grans fortunes de Catalunya”. Cabasés també ha apuntat que és gràcies a que ERC és al Govern que s’ha aconseguit un nou model de finançament “on ERC va ser decisiva i on el Ple del Parlament la setmana passada va aprovar crèdit extraordinari en que s’incorpora en aquests pressupostos del 2009, 2000 milions d’euros i per al 2010, 2600 milions més”.

Per la seva banda, Àngel Vidal, president d’ERC Lleida a recordat que gràcies a ERC, la Llei Vegueries entrarà a principis d’any al parlament, i ha lamentat que “partits que al seu moment van votar sí a l’estatut ara es mantinguin en contra de les vegueries”, i ha reivindicat la postura ferma d’ERC en l’establiment de vuit vegueries “perquè amb aquesta reforma aproparem la política i els seus serveis als ciutadans”.

Montse Bergés, portaveu d’ERC a la Paeria també ha recordat a Ros que tot i que hi ha moltes coses pendents encara de fer a Lleida com el Mercat del Pla i el Museu Morera en les que no s’avança, “Ros és preocupa per les grans obres, però deixa de banda les petites, que son les que realment preocupen als ciutadans”. Bergés també ha explicat que a Lleida tampoc no existeix cap òrgan de seguiment d’aquestes obres “els ciutadans no saben quan acabaran la plaça, quin carrer tindrem tallat demà, etc. el equip de govern viu molt dels grans anuncis, però fa complicat el dia a dia”. La portaveu ha assegurat que ERC aposta per la quotidianitat i per tant demana a l’alcalde de Lleida que pel 2010 “faci una política més participativa per a tothom, per una banda i per una altra reclamem que inicií les obres que són necessàries per la ciutat i que no s’estan duent a terme”.

Finalment Jaume Gilabert, president de la Diputació de Lleida, ha explicat que fins que ERC no ha arribat a les institucions no s’havia tingut mai una política tant municipalista com ara, “però el gran problema del país continua sent el finançament dels ajuntaments”, per això ha recordat que als pressupostos aprovats la setmana passada a la Diputació 35 milions del total de 120 van directes a inversió local, “i també tenim de destacar la gran feina del Departament de Governació de cara als fons de cooperació local, que manté els fons de cooperació mentre l’estat l’està rebaixant, en índexs molt elevats”. Gilabert ha demanat per aquest 2010 que l’estat abordi d’una vegada el tema del finançament local, “els ajuntaments cada dia tenen més responsabilitat i menys recursos, per això el meu desig pel 2010 és que l’estat abordi el problema de finançament municipal”.