Federació de Lleida

Carmel Mòdol encapçalarà les llistes per Lleida d'Esquerra Republicana a les pròximes eleccions autonòmiques, com ja va fer per als comicis de 2006 . Al costat de Mòdol, participaran en les llistes de Lleida la diputada i secretària de Política Econòmica, Mari Àngels Cabasés; el delegat de Governació en el Alt Pirineu i regidor de Tremp, Josep Ardanuy; l'alcalde de les Borges Blanques , Miquel Àngel Estradé, i la periodista del gabinet de premsa del Departament de Governació i Administracions Públiques, Marta Vilalta. Aquesta candidatura va ser aprovada per l'executiva per 34 vots a favor i dos en blanc, i pel consell Nacional per 139 vots a favor, 14 en contra i 13 en blanc.

Per Barcelona la llista l'encapçalarà Joan Puigcercós per Barcelona, seguit d'Ernest Benach, Anna Simó, Laura Vilagrà i Oriol Amorós. El portaveu d'Esquerra, Ignasi Llorente, ha destacat l'ampli suport que han rebut les candidatures per les quatre demarcacions, tant en l'Executiva com en el posterior Consell Nacional.

Per Barcelona, l'executiva l'ha aprovat per 32 vots a favor, 1 en contra i 3 abstencions, mentre que el Consell Nacional l'ha ratificat per 123 a favor, 22 en contra i 21 abstencions. La candidatura per Girona l'encapçalarà la consellera Carme Capdevila. Pere Vigo, Pere Bosch, Cristina Alsina i Alfons Quera completen els cinc primer llocs. L'executiva l'ha aprovat per 34 vots a favor i amb 2 abstencions, mentre que al Consell Nacional han estat 139 vots a favor, 14 en contra i 13 abstencions.

Finalment, Tarragona tindrà a Sergi de los Rios com a cap de llista. Josep Lluís Salvadó, Empar Pont, Sònia Bertomeu i Joan Gibert són els altres quatre representants en els cinc primers llocs de la llista. L'executiva l'ha aprovat per 36 vots a favor i cap abstenció ni vot en blanc. Al Consell Nacional, 142 vots a favor, 8 abstencions i 16 vots en blanc han referendat la candidatura.