Federació de Lleida

Notícia

Els protagonistes de la precampanya són gent anònima que expliquen històries pròpies de valentia, d'esforç i de repte personal


Esquerra de Lleida ha presentat avui la campanya amb que la formació concorre a les eleccions al Parlament. La campanya 'Gent valenta' (www.gentvalenta.cat) recull els testimonis de gent anònima on exposen un tema social o sectorial i territorial en el que s’han vist involucrats i que han afrontat amb valentia. El secretari de comunicació d’Esquerra, Ignasi Llorente ha explicat que la formació s’ha decidit per aquest eslògan perquè encaixa amb els quatre eixos que formen el programa electoral dels republicans “En tots els eixos de la nostra campanya s’han de prendre mesures i accions valentes, n’hi ha en l’obra de govern, però també hem mostrat la nostra valentia en les mesures que hem pres contra la crisi econòmica, les mesures per lluitar contra la corrupció política i sobretot hem estat valents perquè gràcies a nosaltres hem posat el dret a decidir damunt de la taula de l’agenda política”, explica Llorente.

El secretari de comunicació ha explicat que a partir del dilluns 18 d’octubre la campanya surt al carrer, i es desplegarà en diferents formats i suports, al web, en tanques publicitàries i en actes al territori, “durant les primeres setmanes de precampanya els protagonistes, seran aquestes persones anònimes que expliquen casos reals de la seva vida i que creiem era interessant de poder compartir i en la que molts ciutadans s’hi podrien identificar”. Durant els 15 dies de campanya abans de les eleccions els republicans ja mostraran les imatges amb els candidats.

Llorente ha explicat que la campanya te tres elements que la fan innovadora i diferent. La primera idea és que serà una campanya territorialitzada, “en un moment en el que hi ha un allunyament de la població a la política, creiem interessant poder fer una campanya propera, que va de municipi per municipi, perquè molts reptes de la propera legislatura afecten directament el territori”, diu Llorente. El segon element és que també serà una campanya sectorialitzada ja que incideix en molts aspectes sectorials. Finalment serà una campanya personalitzada, “perquè tothom pugui implicar-se i fer el seu propi cartell de campanya”, continua Llorente. Segons els republicans, aquests elements serviran per reduir la distancia amb l’electorat i per poder fer arribar a tothom el seu missatge.

Per la seva banda Carmel Mòdol ha explicat que durant els anys que la formació ha estat a govern, Esquerra ha estat el partit que més ha arriscat, “transformant la societat catalana i fent-la passar d’aquell miratge empobridor de confortabilitat política a impulsar lleis i accions polítiques de transformació com han estat les consultes populars, on sempre hem estat darrera la seva organització, perquè entenem que el dret a decidir és un dret universal, ho hem fet amb la lluita contra la corrupció política, hem treballat per la transparència del finançament dels partits polítics, acabant amb les donacions anònimes i sobretot amb l’obra de govern en tots els àmbits, com són la Llei de Serveis Socials, la Llei d’Acollida, o la Llei del cinema”, explica el diputat. Mòdol també ha remarcat la tasca i valentia d'Esquerra en grans infraestructures pel territori com ara el canal Segarra-Garrigues o l'Aeroport de Lleida-Alguaire.

Amb vista a la pròximes eleccions Mòdol ha explicat que la formació s'ha fixat com a objectiu repetir els tres diputats per Lleida però tot i això no descarten poder assolir un quart.