Federació de Lleida

En una reunió mantinguda aquesta setmana, el senador Josep Maria Esquerda s’ha compromès a traslladar les seves inquietuds a la comissió de Sanitat del Senat.

El senador per Lleida d’Esquerra, dins del grup parlamentari de l’Entesa i portaveu de la comissió de Sanitat del Senat, Josep Maria Esquerda, s’ha reunit avui amb membres de diferents associacions de càncer de Lleida, per escoltar les seves inquietuds i traslladar-les a la comissió de Sanitat del Senat.

El senador ha organitzat aquesta reunió arrel de la moció que van presentar conjuntament tots els Grups Parlamentaris, i que va ser aprovada al Ple del Senat passat, en la que s’insta al Govern a proposar en el termini més curt possible al Consell lnterterritorial de Sanitat, les mesures adequades basades en l'evidència científica, que poden conduir a la prevenció del càncer de colon i de recte, tant la prevenció primària (hàbits nutritius i hàbits de vida saludable), com la prevenció Secundària, amb el test de sang en femta i la corresponent endoscòpia en cas de positivitat.

El senador qui ha mostrat sintonia amb les associacions i les seves propostes, s’ha compromès a fer arribar les seves peticions al Senat i a comptar amb la seva participació per futures propostes de la comissió de Sanitat del Senat.