Federació de Lleida

Estradé: 'Cal alliberar el peatge de l’AP2 per poder fer una valoració acurada de les necessitats de la carretera N240’

El senador d’Esquerra Republicana de Catalunya, Miquel Àngel Estradé, ha presentat una moció davant la Comissió de Foment de la cambra alta espanyola en la que es demana l’alliberament, a curt termini, de l’autopista AP2 en el seu tram entre Lleida i Montblanc, per tal de poder fer una acurada avaluació de les repercussions que ha tingut aquesta mesura en la fluïdesa del trànsit i en la seguretat viaria de la N240.

Pel senador republicà, aquesta mesura facilitaria que tot el trànsit pesat i el de mitjà i llarg recorregut fes ús de la via ràpida i això permetria ‘valorar si la N240 s’acaba convertint en una carretera segura i fluida i a partir d’aquí adoptar les previsions necessàries a aquest respecte, mentre de forma paral·lela es continua invertint en les rotondes i en els futurs accessos que des de fa anys es reivindiquen des del territori i amb les que el govern espanyol ha incomplert reiteradament’

Estradé ha volgut deixar clar que aquesta és una reivindicació històrica d’Esquerra Republicana i que, sens dubte, ‘seria la millor solució, la més ràpida i la permetria, d’una manera real, resoldre tots els problemes de l’actual N240 en uns terminis raonables’. Així doncs, ha argumentat que l’alliberament del peatge de l’AP2, entre Lleida i Montblanc, és un tema summament urgent per diversos motius, ‘per la sinistralitat en l’actual carretera, per un tema d’estalvi econòmic i per un tema de sostenibilitat al no afegir la construcció d’una autovia a les comarques de les Garrigues i de la Conca del Barberà que ja estan travessades per una autopista, una carretera nacional, la via fèrria tradicional i la via fèrria d’alta velocitat’.

El republicà ha justificat aquesta iniciativa com la més factible per solucionar l'actual polèmica ‘perquè l’estat espanyol disposa dels recursos necessaris per abonar la indemnització corresponent, a l’empresa concessionària de l’autopista’. Alhora que, preguntat per altres grups polítics, s'ha mostrat també partidari de l'alliberament immediat del tram sud de l'AP2.

NOTA: Podeu consultar el vídeo de la intervenció a l’enllaç: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=779497298886255&id=333696146799708