Federació de Lleida

Esquerra debatrà sobre l’oportunitat de construir una República plenament igualitària

La Federació Regional de Lleida d’Esquerra Republicana de Catalunya, ha organitzat per al proper dijous 16 de març la xerrada-debat La República que farem les dones en la qual es debatrà sobre com el model de societat sexista que patim ens condiciona. L’acte comptarà amb la presència de Sara Bailach, politòloga, de Juliana Fernandes, de Casas Gift Shop i membre de l’associació Slow Shop de Lleida, i de Mireia Mata, vicesecretària general d’Entorn, de Gestió del coneixement i de Dones de l’Executiva regional de la formació republicana.

Segons ha declarat, en la presentació de l’acte, la secretaria regional de la Dona, regidora de la Paeria i diputada provincial, Núria Marín, ‘la idea és aprofundir en els perquès continuem patim els estereotips de gènere en una societat que, “a priori”, s’ha dotat dels mecanismes i lleis per evitar-ho’. ‘Ara és el moment de passar de la teoria a la pràctica i ara tenim l’oportunitat de fer una República plenament igualitària’ ha reblat..

El marc escollit per a l’acte és la Sala Alfred Perenya de l’Institut Municipal d’Acció Cultural de Lleida (avinguda de Blondel, 64) a les 8 del vespre i en el mateix es debatran intervencions com l’educació sexista, els rols estereotipats, la referma horària, l’emprenedoria, el paper de la dona en la presa de decisions polítiques i econòmiques o la bretxa salarial entre homes i dones.