Federació de Lleida

Solé: 'El teixit empresarial de la República Catalana s’ha de fonamentar en els treballadors i treballadores autònoms i en l’emprenedoria'

Per al director general de Promoció econòmica, competència i regularització de la Generalitat de Catalunya, Albert Castellanos, cal assegurar, també, un millor accés al crèdit i al finançament per a l’emprenedoria

La Federació Regional de Lleida d’Esquerra Republicana de Catalunya i el grup municipal Bell-lloc es Mou han organitzat aquest dissabte un cafè-tertúlia en el qual s‘ha debatut al respecte de l’emprenedoria i el treball autònom a la nova República Catalana. Carles Palau, alcalde de Bell-lloc d’Urgell i moderador de la taula rodona ha assenyalat aquesta localitat ‘com el lloc ideal per fer dur a terme aquesta activitat ja que el Pla d’Urgell és una comarca d’emprenedors i Bell-lloc amb la seva Incubadora d’Empreses i el polígon industrial de les Vinyes del Mig a punt d’arrencar n’és un bon exemple’. De la mateixa manera ha qualificat l’acte d’exitós amb ‘una assistència que ha superat les previsions inicials’.

Albert Castellanos, director general de Promoció econòmica, competència i regularització de la Generalitat de Catalunya i secretari nacional de Política Econòmica d’Esquerra Republicana, ha fet una defensa del model econòmic català on la petita i mitjana empresa representa un 60% del producte interior brut i genera el 70% dels llocs de treball que ha definit com ‘un dels pilars de la nova República per garantir la igualtat  d’oportunitats’. Per aquest motiu, ha manifestat la necessitat d’un ‘millor accés al crèdit i al finançament per a l’emprenedoria que ha de passar per reduir l’actual dependència dels grans bans i per a què hi hagi un banc públic que pugui actuar on la banca privada no dóna servei’.

De la mateixa també ha proposat ‘la necessitat d’un sector elèctric que estiguin al servei de la ciutadania i els empresaris, que el sector públic –com a primer contractador del país- actuï com a empresari, alhora que faciliti eines a l’emprenedoria com l’accés a la banda ampla arreu del territori o el corredor mediterrani i un sistema regulador dels autònoms que fugi de la rigidesa de l’actual i que sigui progressiu’

El diputat i portaveu de la comissió d’emprenedoria i treball autònom al Parlament de Catalunya, Bernat Solé, ha explicat que aquesta Comissió s’ha creat perquè les petites empreses i els autònoms tinguin veu a la cambra catalana, alhora que ha expressat el seu convenciment de que ‘el sistema de contractació publica s'ha de repensar per tal enlloc d’afavorir com ara a grans empreses gestores, hi puguin accedir les petites empreses que es dediquen a activitats més concretes i específiques’. De la mateixa manera ha afirmat que cal simplificar la tramitació administrativa, ‘mitjançant una administració única, facilitant tots els tràmits de manera telemàtica i escurçant els terminis de tramitació’.

‘El sistema empresarial de la nova República s’ha de fonamentar en els treballadors i treballadores autònoms i en l’emprenedoria però també cal enllaçar-lo amb la formació d’aquests, amb un model que possibiliti la cultura del benestar i la conciliació familiar, en mantenir  i millorar l’equilibri territorial i en una aposta decidida per la internalització de les petites i mitjanes empreses catalanes’, ha reblat.

A l’acte, que s’inclou dins del procés participatiu la República que farem que Esquerra Republicana està duent a terme arreu del territori nacional, també hi han intervingut com a ponents Ramon Mitjana, administrador de Biologic Kali-sec, SL, Sara Nadal, fundadora de Arum Consultoria Ambiental, SL i Narcís Romà, soci director d’Xtrategics.