Federació de Lleida

El Grup d'Esquerra Republicana a la Diputació de Lleida vol garantir l’accés als serveis bancaris al món rural

Esquerra Republicana presenta una moció al ple de la Diputació de Lleida, que es durà a terme divendres dia 19, adreçada a la instal·lació de caixers automàtics en l’àmbit rural, com a mesura contra l’exclusió financera a la que es veuen abocats alguns nuclis arran del tancament d’oficines d’entitats bancàries.

El grup d’Esquerra Republicana a la Diputació de Lleida ha fonamentat la proposta en les queixes que s’han anat donant al territori com a conseqüència del tancament d’algunes oficines de les entitats de dipòsit a la demarcació de Lleida arran de la reestructuració del sector bancari i financer originada per la crisi econòmica, augmentant el percentatge de la població que no té accés a cap sucursal bancària al seu municipi de residència.

El portaveu del grup d’ERC a la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, ha remarcat que ‘en 7 anys, les nostres comarques han passat de 118 municipis sense oficina bancària a 127 municipis que no disposen d’aquest servei, cosa que representa el 55% dels municipis i afecta a una població de 37.458 persones de la demarcació de Lleida’.

Des d’ERC s’ha remarcat que ‘les entitats financeres, tot i ser entitats privades, tenen una responsabilitat social al territori, ja que aporten un servei bàsic fonamental per als ciutadans i per al desenvolupament dels nostres municipis’. Gilabert ha defensat ‘la proposta com una mesura per a combatre el desequilibri territorial i frenar el despoblament que patim a les nostres comarques’, i ha destacat que aquest fet ‘afecta a molts municipis de zones allunyades i mal comunicades, sovint agreujat pel fet de que es tracta d’una població envellida per als qui la banca electrònica tampoc és la solució, tant per inconvenients tecnològics com per dificultats en la seva utilització’.

La moció planteja que, des de la Diputació de Lleida, s’estableixin els contactes amb les entitats bancàries interessades per tal d’arribar a un conveni que garanteixi la implantació de caixers automàtics als municipis de la demarcació que no disposin d’aquest servei, per a fomentar la dinamització econòmica del territori i per a evitar el greuge per a les empreses i negocis d’aquests municipis.