Federació de Lleida

Capdevila: ‘M’enorgulleix constatar un gran teixit de joves emprenedors, amb ganes d’innovar i de trobar la seva quota de mercat’

Els diputats del Grup d’Esquerra Republicana al Congrés espanyol, Xavier Eritja i Joan Capdevila, han visitat aquesta tarda diverses empreses de l’àmbit agroalimentari de la Noguera Baixa, acompanyats dels alcaldes de les dues primeres localitats, Miquel Plensa i Anna Maria Calvís, el regidor d’ERC-AM de la tercera, Jordi Oronich, i altres càrrecs electes comarcals. La jornada s’ha iniciat al molí d’oli Magri, d’Algerri, posteriorment, a la cervesera artesana La Vella Caravana de Menàrguens i han conclòs la visita  a Alimentació Farràs-Gurmet Rural, de Térmens.

Per Capdevila, que ha definit la visita com el ‘plaer d’apartar-se de l’escó de tant en tant i sortir a trepitjar el territori per conèixer l’emprenedoria de petits empresaris  sobre tot del sector de agrícola i alimentari que poc a poc van sabent trobar la seva quota de mercat amb ganes de fer coses noves i de sobreviure i més que sobreviure’

El diputat martorellenc ha volgut aclarir les diferències entre els models econòmics català, 'el 80% del qual és basat en petites empreses i autònoms emprenedors com els que hem visitat aquesta tarda', i l’espanyol que es basa en grans empreses i latifundis agrícoles i ha estat taxatiu a l’afirmar que ‘a Espanya ja no hi ha dretes ni esquerres, hi ha els quatre de dalt i tots els de baix que paguem als de dalt; per aquest motiu, l'autònom acaba essent un maltractat malgrat que és la cavalleria lleugera de l'economia catalana’.

Per la seva banda, Eritja ha volgut deixar patent, que s’han sentit ‘positivament impressionats per aquests joves emprenedors que s’han centrat en els productes del territori, que són productes excel·lents, i que el que fan és treballar-ne molt bé aquesta qualitat perquè és el seu valor afegit respecte a la competència’. ‘El que fan és un enfocament que consisteix en treballar molt bé el producte de qualitat de les nostres terres i intentar, primer garantir un mercat local, però també hem descobert propostes força interessants per intentar vendre el seu producte a l’exterior’, ha conclòs.