Federació de Lleida

Bassa: ’L’1 d'octubre anirem a votar perquè la societat catalana ens demana un estat propi per poder decidir a casa nostra’

La pluja d’ahir al vespre a la capital de Ponent al vespre, va donar finalment una treva a la Federació Regional de Lleida d’Esquerra Republicana de Catalunya per poder dur a terme el seu acte central de la campanya Construir una nova República a la plaça de Ricard Vinyes i, finalment, unes 250 persones van poder escoltar les intervencions del portaveu del Grup Municipal d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament de Lleida, Carles Vega, del portaveu de les JERC-Ponent, Kevin Domínguez, de la Presidenta del Consell Municipal d’Esquerra Republicana i diputada al Parlament de Catalunya, Montse Fornells, del diputat d’ERC al Parlament Europeu, Josep M. Terricabras, i de la consellera de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, Dolors Bassa.

La presentació de l’acte, anomenat Una República del Treball, ha anat a càrrec de Carles Vega que ha volgut agrair especialment, donades les circumstàncies meteorològiques, a tots els presents i als ponents la seva assistència i ha destacat ‘la importància d’actes com aquest en el marc, precisament, de la ciutat de Lleida’,

Per la seva part, el portaveu de les Joventuts dels republicans ha denunciat la ‘precària situació laboral dels joves en l’actual estat espanyol que no ens menysté i no vetlla per nosaltres’, alhora que s’ha mostrat ferm afirmant que ‘el jovent som el futur, però també el present, per això ens cal un canvi radical, una nova República Catalana que esdevingui una veritable eina de transformació i amb la qual tots hi guanyarem’.

Fornells ha volgut deixar clar que ‘la independència de Catalunya ha de ser un instrument per tenir les oportunitats i les eines que permetin fer front a reptes com les desigualtats de gènere en el mon laboral i la bretxa salarial i aplicar polítiques que permetin l’accés a tots els llocs de treball i que permetin la conciliació de la vida laboral i familiar com la reforma horària’. De la mateixa manera també s’ha referit al món rural en el què ‘caldrà garantir el relleu generacional recolzant projectes viables i noves activitats que facin atractiu de nou aquest sector’.

El diputat a l’Eurocambra, Josep Maria Terricabras, d’altra banda s’ha mostrat convençut de que el referèndum serà ‘aplaudit internacionalment si fem un bon resultat’ i de que des d’Europa ‘el que sorprèn és que no es permeti votar al poble català’. Al mateix temps que ha afirmat que ‘l’estat espanyol és trencadís; no ens ha de fer por perquè el poder sempre és més dèbil del que sembla i acaba caient si el poble aguanta. Tot sembla impossible, fins que esdevé possible’.

Bassa, que ha clos l’acte, ha volgut deixar clar que cal dir ‘SÍ a una República en la qual hi hagi igualtat real entre homes i dones, amb un model econòmic basat en l’economia productiva en la mediació i la conciliació, que defugi de l’especulació i es decanti per unes condicions de treball, uns sous i unes pensions dignes’. Alhora que s’ha mostrat totalment convençuda a l’afirmar que ‘l’1d’octubre anirem a votar perquè la societat catalana ens ho demana, perquè vol que ens dotem dels instruments per a poder ser un estat i poder decidir a casa nostra’.