Federació de Lleida

Civit: ‘L’1O sortirem d’un estat que ens està fent pagar la factura energètica molt cara i, a canvi, ens dona uns serveis pèsims’

Ja fa un any que dirigents i militants de la Federació Regional de Lleida d’Esquerra Republicana de Catalunya es van concentrar davant a una planta d’energia fotovoltaica per tal de denunciar que el govern espanyol, ha penalitzat els petits productors d’energies renovables, adoptant mesures retroactives, retallant hores de producció i primes, creant nous impostos, moratòries, etc i van enregistrar un vídeo tapats amb paraigües negres en una clara al·lusió a un d’aquests gravàmens. Es per aquest motiu, que amb motiu de la campanya del Sí al Referèndum s’ha elaborat una segona part d’aquest vídeo que la formació republicana difon a les seves xarxes socials.

Un dels participants en la iniciativa, el senador Miquel Àngel Estradé, denuncia en el vídeo que ‘el PP i el PSOE han arruïnat a multitud de lleidatans i lleidatanes que havien apostat per unes energies de futur com son les energies renovables’. I hi acusa l’estat espanyol de la seva ‘manca de serietat, de no respectar els seus compromisos i no donar seguretat jurídica a la seva pròpia ciutadania’.

Per la seva part, Xavier Eritja, s’ha referit durant l’enregistrament del vídeo, a que precisament, amb actuacions com l’anomenat impost del sol, l’estat espanyol posa traves a l’autoconsum i impedeix el desenvolupament de l’energia renovable i el compliment de diverses directives europees mentre incentiva el consum de combustibles fòssils que generen més contaminació i que tenen una corba de preus ascendents respecte l’energia renovable’. El diputat al Congrès pels republicans,  ha volgut deixar clar que amb aquestes polítiques de l’actual govern ‘es penalitza l’autoconsum, que combat tres crisis de cop, la crisi energètica, reduint la demanda exterior del país, l'ambiental, substituint per energia renovable els combustibles fòssils, i l'econòmica, a l'augmentar la competitivitat gràcies a la reducció de costos i en l'estímul al desenvolupament de la indústria local relacionada amb el sector fotovoltaic’.

En la mateixa línea s’ha manifestat el diputat i portaveu a la comissió de Medi Ambient i Sostenibilitat al Parlament de Catalunya, Ferran Civit, que ha culpat ‘a la incompetència del PP i PSOE i a les de les males arts i les influències de certes empreses que, curiosament tenen en nòmina com a assessors a antics càrrecs d’aquests dos partits’ de que a l’estat espanyol paguem la factura energètica més cara d’Europa i ‘això no significa que rebem un millor servei, significa que estem pagant tota una sèrie de peatges a moltes empreses per les inversions que han fet quan ja estan plenament amortitzades, tal i com passa, també, amb les autopistes’.

El que és més escandalós, segons Civit, és que ‘paguem a empreses com les del Florentino Pérez que van fer la inversió del Cástor quan no han invertit ni un euro, ni han fet res, a part de provocar molèsties a la gent de l’Ebre i de la zona nord del País Valencià i els hi donem tranquil·lament així, com qui no vol la cosa, uns 1500 milions d’euros que pagarem tots i cada un de nosaltres, com a ciutadans a través de la factura del gas’. ‘La factura del gas, la factura de l’electricitat, en definitiva la factura energètica ens l’estan fent pagar molt cara. Si volem canviar les coses: República Catalana’, ha reblat.