Federació de Lleida

Santacana: ‘La finalitat de la Renda Garantida de Ciutadania és la promoció i apoderament dels seus beneficiaris cap al món laboral’

En clau local, Carles Vega valora positivament la tasca socialitzadora d’aquesta iniciativa del Govern i la reversió de la situació d’exclusió de moltes famílies dels barris de Lleida.

El director dels Serveis Territorials de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, Joan Santacana, i el president del grup municipal d’ERC-Avancem  a la Paeria han participat avui en una xerrada debat, al barri de la Mariola de Lleida en la qual s’ha informat de la Renda Garantida de Ciutadania aprovada per la Generalitat de Catalunya. Paco salazar, president de l’Associació Futur, ha estat el presentador i conductor d’aquest acte organitzat per Esquerra Republicana de Catalunya dins de la seva campanya pel Sí al Referèndum del proper 1 d’octubre.

A aquest respecte, Santacana ha volgut deixar clar que ‘la Renda Garantida de Ciutadania (RGC) assegura els ingressos mínims de les persones que es troben en situació de vulnerabilitat, alhora que desenvolupa el seu apoderament i promoció cap al món laboral’ De la mateixa manera ha volgut insistir en que no es tracta només d’una prestació, ni d’una renda bàsica per a tothom, ‘és un ajut per a les persones que no arriben al 100% de l’indicador de renda de suficiència de Catalunya (IRSC) situat en 664€/mes, la funció del qual és atendre les situacions de vulnerabilitat i combatre les desigualtats’.

De la mateixa manera, el director de serveis ha afirmat que la concessió d’aquestes ajudes es revisarà anualment, motiu pel qual ‘serà necessària la creació d’una comissió integrada per Govern, agents socials, econòmics i entitats perquè avaluïn la implementació i en facin seguiment durant el període de transitorietat’. Per aquest motiu ha destacat la importància de que aquesta Renda Garantida de Ciutadania sigui a gestionada pel Servei d’Ocupació de Catalunya, ‘fet que ajudarà que es redueixi el frau en el cobrament dels ajuts’.

Per la seva part, Vega s’ha mostrat convençut que la Renda Mínima Garantia aportarà solucions a moltes famílies lleidatanes que fins ara no tenen cap mena de cobertura social ‘perquè fins ara hi havia la renda mínima d’inserció, l’antic PIRMI, que no cobria totes les necessitats i moltes famílies no tenien cap mena d’ingressos perquè senzillament n’havien perdut els drets’.

‘Amb aquest ajut aconseguirem, primer que res que es faci una tasca de socialització perquè qui l’hagi de percebre haurà de complir una sèrie de requisits i per damunt de tot el que farem és que moltes de les famílies de barris com la Mariola, la Bordeta o Pardinyes que ara mateix no perceben cap mena d’ingrés gràcies a aquesta proposta del Govern de la Generalitat reverteixin la seva situació d’exclusió’, ha conclòs el president del Grup Municipal.