Federació de Lleida

Gilabert: ‘La violència generada per l’Estat espanyol contra veïns i veïnes dels nostres pobles i ciutats no caurà mai en l’oblit’

El plenari de la Diputació de Lleida ha aprovat la moció presentada conjuntament pels grups del CiU, CUP i ERC que condemna la violència i la repressió efectuades pels cossos de seguretat de l’Estat a Catalunya el dia 1 d’octubre.

El portaveu dels republicans, Jaume Gilabert, ha manifestat que ‘des del nostre grup condemnem de forma enèrgica, alta i clara tota la violència generada per l’Estat espanyol, emparat pel seu Govern i pel seu cap d’estat, contra veïns i veïnes dels nostres pobles, com Menàrguens, Ponts, Soses, Alcarràs, Massoteres, Plans de Sió, Sant Ramon, Ivorra, Estaràs, Montgai o ciutats com Lleida on únicament el que es volia era decidir i exercir la democràcia’.

Gilabert, ha destacat també ‘les gairebé 900 persones ferides registrades a mans de la brutalitat policial, dos d’elles en estat molt greu, la vulneració de drets fonamentals i les imatges d’agressions, repressió sense contemplacions i violència’, remarcant que són fets que ‘no cauran mai en l’oblit’. Així mateix, ha volgut recordar que ‘els danys materials que els cossos de seguretat van causar en edificis i a l’espai públic han de ser rescabalats’ i que ‘l’actuació dictada pel govern de l’Estat, que n’és el responsable últim,  n’haurà d’assumir les conseqüències’.

El portaveu d’ERC a la Diputació de Lleida ha volgut fer un reconeixement i un agraïment profund ‘als prop de 3 milions de persones que el dia 1 d’octubre es van expressar a les urnes, i una especial menció als qui se’ls va usurpar el vot’, remarcant-ne la seva ‘valentia, compromís i fortalesa exercint el dret a vot, oposant resistència pacífica, fent costat a la gent que volia votar i no caient en la provocació de les forces de seguretat espanyoles, sota un estat de setge i por’. Gilabert ha manifestat que aquests atributs són ‘el reflex d’una societat madura, pacífica i plenament democràtica’. El republicà també ha valorat la tasca dels voluntaris, alcaldes i alcaldesses, electes locals i tothom que va col·laborar fent possible que es pogués votar.

La moció també proposa lliurar tot el recolzament i suport a les persones ferides durant les càrregues policials, exigeix la retirada dels efectius policials del Cuerpo Nacional de Policia i la Guardia Civil enviats de manera expressa per impedir el referèndum, demana la mediació i el suport de les institucions europees i de la comunitat internacional i reafirma el compromís de la Diputació de Lleida i els seus càrrecs electes al costat d’allò que decideixin les institucions catalanes, Govern català i Parlament de Catalunya.