Federació de Lleida

Eritja: 'La disjuntiva en la qual s'ha posat a la Mesa del Parlament ha estat totalment clara: o acates o directe a la presó'

Diversos càrrecs orgànics i electes de la Federació Regional de Lleida d’Esquerra Republicana de Catalunya s’ha desplaçat avui a Madrid per expressar el seu suport a Carme Forcadell i als membres de la Mesa del Parlament de Catalunya que avui declaren a la seu del Tribunal Suprem espanyol, tal i com ja ho vant fer el dijous de la setmana passada donant suport al Govern de la Generalitat. La comitiva, encapçalada pel president dels republicans i alcalde de Torrelameu, Carles Comes, estava composada per alcaldes, diputats a la cambra catalana i diputats i senadors a Corts Generals de la formació.

Comes ha volgut enaltir la dedicació dels imputats i l’agraïment absolut pel compromís que sempre han demostrat la presidenta i de la mesa, que segons ha manifestat ‘ho han evidenciat i se l’han jugat fins al final per preservar la llibertat d’expressió. Ho han fet tot, absolutament tot’. De la mateixa manera que ha expressat el seu convenciment de que ‘empraran les estratègies de defensa més adequades perquè els volem a tots a casa, on faran molta més feina que engarjolats injustament’.

Per la seva banda, el diputat al Congrés, Xavier Eritja s’ha mostrat taxatiu a l’afirmar que els membres de la mesa ‘s’han vist obligats a declarar sota una coacció absoluta. De fet, les declaracions del fiscal general de l’estat, dient que l’acatament era condició sine qua non per no entrar a presó, demostren fins a quin punt la mesa es trobava sota l’amenaça permanent en la seva declaració’. ‘La disjuntiva ha estat totalment clara: o acates o a presó’, ha reblat.