Federació de Lleida

Solé: ‘És quan Esquerra Republicana ha estat al Govern que s’han impulsat polítiques per recuperar la memòria històrica i dignificar les víctimes del feixisme’

Jordi Sarlé, alcalde del Soleràs, Bernat Solé, exdiputat i candidat al Parlament de Catalunya, Teresa Jordà, diputada a Corts Generals i Carme Garcia, directora general de Relacions Institucionals i amb el Parlament de Catalunya han participat avui al Soleràs en una xerrada debat amb el titol “Les polítiques de memòria històrica i el 155”. En que s’han analitzat diversos aspectes de les polítiques de reparació i dignificació de les preses del feixisme i l’afectació de les mateixes amb l’aplicació de l’article 155 de la Constitució Espanyola. Després d’aquest acte, s’ha visitat sobre el terreny els treballs d’excavació de la fossa comuna d’aquesta localitat de les Garrigues.

Solé ha valorat molt positivament que en els darrers mesos s’hagin obert cinc foses comunes com la del Soleràs, motiu pel qual ‘ha estat decisiva la col·laboració dels departaments del consellers del Govern de la Generalitat legítim: Raül Romeva, Carles Mundó i Toni Comín’. Alhora que considera que ‘s’ha posat de manifest que és quan Esquerra Republicana ha assumit funcions de govern que s’han impulsat polítiques per recuperar la memòria històrica i dignificar les víctimes del feixisme’.

Per la diputada a Corts gironina, Teresa Jordà, s’ha demostrat que aquestes polítiques de recuperació i dignificació són ‘polítiques de valors democràtics i de llibertat que posen al seu lloc tots aquells valors que porta implícits una República’. Així doncs s’ha mostrat convençuda de que el 21 de desembre es decideix precisament ‘si podrem continuar amb aquestes polítiques o si, per contra, seran Mariano Rajoy i els seus socis (llegeixi’s PSC-PSOE i Ciutadans) els que decideixin quin és el futur que li espera al nostre país’.

Garcia, per la seva part ha valorat també molt positivament la col·laboració entre els departaments del Govern de la Generalitat ‘en dos eixos fonamentals que han tirat endavant polítiques que han estat realment silenciades durant molts anys: l’anul·lació dels processos franquistes i l’obertura de les foses franquistes aplicant el programa d’identificació genètica que significa que en el mapa de les més de 500 datades a Catalunya foses es buscaran les restes dels familiars de molts dels ciutadans de Catalunya’. ‘Per construir la nova República catalana ens cal tancar d’una manera digna el nostre passat’, ha reblat.

CONSULTEU LA NOSTRA WEB DE CAMPANYA: http://www.ercsilleida.cat/