Federació de Lleida

Rovira: ‘El bloc del 155 ens voldrien totalment abatuts, però tenim una mala notícia per a ells: estem dempeus i volem guanyar aquestes eleccions’

La ciutat de Tàrrega ha estat l’escollida pel primer acte mediàtic, a nivell nacional, de la coalició Esquerra Republicana – Catalunya Sí que han protagonitzat Marta Rovira, secretària general d’Esquerra Republicana i candidata número 2 per Barcelona, Bernat Solé, alcalde d’Agramunt i candidat número 2 per Lleida, Antoni Castellà, portaveu de Demòcrates de Catalunya i candidat per Barcelona i Marta Vilalta, directora general de Joventut i candidata per Lleida, presentats per Sara Bailac, presidenta de la secció local d’ERC de la capital urgellenca.

Vilalta ha volgut recordar dues absències importants en aquest acte i s’ha referit a elles a l’afirmar ‘avui no hi som tots, si fossin unes eleccions amb garanties, aquí tindríem dues persones més, la consellera Meritxell Serret, la candidata a Lleida -que és a l’exili per demostrar que la justícia espanyola és de tot menys justa- i el nostre candidat, l’Oriol Junqueres, que tampoc hi pot ser perquè aquest Estat decadent ha decidit mantenir-lo a la presó, lluny de tots nosaltres i de la seva família’.

Per la seva part, i també en aquest mateix sentit el líder de Demòcrates, Antoni Castellà, s’ha referit molt durament a les garanties molt poc democràtiques de l’estat espanyol, ‘ells entenen de porres, nosaltres de vots’, ha sentenciat, alhora que ha expressat els seus dubtes sobre la transició espanyola que ha definit com a ‘inexistent perquè a cap país a Europa es persegueix a algú per les seves idees; a la UE se’ls ha colat un Estat no democràtic i que no respecta els drets humans’.

Solé, s’ha referit a la contesa electoral del proper 21 de desembre com ‘unes eleccions imposades, que han convertit en un pleblicit per decidir si Catalunya vol l’aplicació del 155 o la República’ i s’ha refermat en la legitimitat del govern de Catalunya exiliat i empresonat alhora que s’ha refermat en què ‘a les terres de Lleida, aquesta terra que vol parlar fort i tenir un lloc en la nova República de Catalunya, aquest Govern totalment inqüestionable només té un nom, el de la nostra cap de llista i consellera a l’exili Meritxell Serret’

‘Saben que Esquerra Republicana-Catalunya Sí és la garantia que la República catalana proclamada es continuï construint per a tothom’ ha manifestat Marta Rovira, alhora que ha recordat que aquesta coalició electoral ‘representa la transversalitat d’aquest país, un projecte sòlid, per representar a moltíssima gent’.

De la mateixa manera ha animat a tot el nombrós públic assistent a acudir a votar perquè aquest 21 de desembre ‘o guanyem o ho arrasaran tot; o guanyem o vénen dies molt foscos; nosaltres no podem fallar perquè el PP, el PSC i C’s volen guanyar per legitimar tot el que han fet fins al dia d’avui, des de la violència de l’1 d’octubre fins a l'intervenció de les finances de la Generalitat’. ‘Ens voldrien veure totalment abatuts, però tenim una mala notícia, estem dempeus i volem guanyar aquestes eleccions amb totes les lletres perquè sabem que ho podem fer’, ha reblat.

CONSULTEU LA NOSTRA WEB DE CAMPANYA: http://www.ercsilleida.cat/