Federació de Lleida

Solé: ‘L’única alternativa per poder progressar com a poble és desenvolupar la nostra pròpia Constitució en el marc de la República Catalana’

Diversos membres de la coalició electoral Esquerra Republicana – Catalunya Sí, encapçalats pel seu segon candidat, diputat al Parlament de Catalunya i alcalde d’Agramunt, Bernat Solé, i els candidats de la comarca del Pla d’Urgell, Marta Vilalta i Engelbert Montalà, han aprofitat el Mercat setmanal de Mollerussa per organitzar un esmorzar popular al qual han convidat als nombrosos vianants.

Solé s’ha mostrat satisfet de ser al costat dels veïns i veïnes del Pla, ‘explicant-los les nostres propostes, compartint reflexions i sentiments i sobretot animant a tothom a votar massivament’ perquè segons ha manifestat ‘només hi ha un resultat que ens ha de portar a la llibertat en aquestes eleccions imposades, que han esdevingut  un plebiscit per decidir si Catalunya vol l’article 155 o la República Catalana, i aquest serà el resultat de les urnes: el 21 de desembre, farem república!’.

El candidat dels republicans ha recordat també el 39è aniversari de la Constitució Espanyola i s’ha mostrat totalment inflexible a l’afirmar que ‘el poble de Catalunya està molt i molt allunyat d’aquesta Constitució Espanyola que només serveix per reprimir i per vulnerar els drets de les persones i de les institucions com estem veient en els darrers anys’. En aquest sentit, s’ha referit a ‘46 lleis aprovades amb àmplies majories al Parlament de Catalunya que avancen en drets socials, amb polítiques socials per millorar la vida de la ciutadania han estat suspeses i impugnades pel Tribunal Constitucional’.

Solé ha qualificat aquest Tribunal ‘d’arma política del govern espanyol per no deixar-nos avançar ni progressar com a poble’ i en per aquest motiu s’ha mostrat taxatiu al declarar que ‘l’única alternativa possible és la proposta que fem des de Esquerra Republicana – Catalunya Sí, la de poder treballar, fer i desenvolupar la pròpia Constitució Catalana en el marc de la República Catalana per tal que garanteixi els drets individuals i col·lectius i unes polítiques que donin resposta efectiva a les necessitats reals de la ciutadania de Catalunya’.

CONSULTEU LA NOSTRA WEB DE CAMPANYA: http://www.ercsilleida.cat/