Federació de Lleida

Vergés: ‘Sempre denunciarem la censura o qualsevol atac a la llibertat d’expressió i mai no permetrem que aquests existeixin al nostre país’

La diputada i secretaria de la mesa del Parlament, Alba Vergés, ha presidit una ampla comitiva formada per diputats al Parlament i al Congreso, diputats provincials, regidors i càrrecs orgànics d’Esquerra Republicana de Catalunya que ha assistit avui, al Museu de Lleida, a l’acte d’inauguració de l’exposició ‘Presos polítics a l’Espanya contemporània’ de Santiago Sierra

Vergés, ha expressat el seu agraïment a Tatxo Benet, alhora que s’ha mostrat satisfeta de que ‘aquesta obra que va ser censurada a la Fira ARCO en el primer lloc on s’exposi a Catalunya sigui precisament a la ciutat d’aquest empresari i més després de l’episodi tant dramàtic que es va viure a Lleida el passat 11 de desembre’.

En aquest sentit ha volgut denunciar l’aplicació de l’article 155 de la Constitució Espanyola ‘va permetre al govern d’Espanya treure del museu les obres de Sixena, fet que va indignar molt a la ciudania de Lleida, per això encara és un punt més de satisfacció que el lloc on s’exposi aquesta obra sigui, precisament, el Museu de Lleida’

Per la diputada igualadina, l’obra de Sierra i les circumstàncies que l’han envoltat són un ‘atac més a la llibertat d’expressió en aquest context de repressió política que s’està vivint a l’estat espanyol’. ‘Sempre manifestarem la nostra denúncia constant de la censura o dels atacs a la llibertat d’expressió, i aquesta exposició és la mostra de que no volem que aquesta censura existeixi al nostre país’, ha reblat.