Federació de Lleida

Els cinc diputats lleidatans d’Esquerra Republicana exerciran de portaveus en 7 de les 24 comissions legislatives i no legislatives del Parlament de Catalunya

Bernat Solé serà el vicepresident de la mesa de la comissió no legislativa de Control de l'Actuació de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.

Els 5 diputats de la demarcació de Lleida, Bernat Solé, Gemma Espigares, Francesc Viaplana, Montserrat Fornells i David Rodríguez exerciran la tasca de portaveus del grup d’Esquerra Republicana de Catalunya en 7 de les 24 comissions legislatives i específiques amb les que es treballa actualment al Parlament de Catalunya i que s’han acabat de constituir aquesta setmana.

Fornells, que també presideix la mesa de la comissió de Treball, Afers Socials i Famílies, farà triplet exercint de portaveu republicana en la comissió de Matèries Secretes i Reservades, la d’Interior i la d’Investigació sobre els Atemptats del 17 i 18 d’Agost de 2017 que s’ha constituït avui i en la qual, per iniciativa del grup Republicà s’ha acordat demanar les compareixences de Soraya Saénz de Santamaria, Juan Ignació Zoido, Enric Millo, Alfonso Dastis, José Manuel Garcia-Margallo i els màxims responsables del CNI, la Policia Nacional i la Guàrdia Civil.

L’alcalde d’Agramunt i també diputat, Bernat Solé, ha estat nomenat vicepresident de la mesa de la Comissió de Control de l'Actuació de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i secretari de la de Territori; tasques que complementarà amb la de portaveu dels republicans a la comissió legislativa d’Ensenyament.

Per la seva part, la lleidatana Gemma Espigares, serà la secretaria de la Comissió d’Afers Institucionals i també la portaveu d’una de les tres comissions no legislatives creades per llei, la del Síndic de Greuges.

L’alcalde de Solsona, David Rodríguez, serà també el vicepresident de la comissió d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència i del portaveu d’Esquerra Republicana a la comissió presidida per la seva companya Montserrat Fornells de Treball, Afers Socials i Famílies.

Finalment el diputat de la Seu d’Urgell, Francesc Viaplana, esdevindrà el nou portaveu dels republicans en la Comissió de Peticions, que es crea en aplicació del reglament del Parlament de Catalunya.