Federació de Lleida

Aprovada per unanimitat la moció d’ERC que reclama un ‘Pla de Xoc’ per les vies de muntanya amb més necessitat

Moment de la votació al Ple de la Diputació de Lleida
En aquest document, aprovat avui en el Ple de la Diputació de Lleida, els republicans demanen al Govern inversions extraordinàries per tal d’assegurar que totes les carreteres de muntanya amb accessos a nuclis urbans siguin transitables i segures en breu.
El Ple de la Diputació de Lleida ha aprovat avui per unanimitat la Moció presentada per ERC que reclama un “Pla de Xoc” per millorar la seguretat i la viabilitat d’algunes carreteres de muntanya les quals, actualment, estan molt deteriorades i poden comportar perill per a les persones. Els republicans consideren que no n’hi ha prou amb les línies de suport que reben els municipis dels diferents Departaments i insten a la Diputació de Lleida que faci d’intermediari per explorar altres vies de col·laboració institucional que comportin inversions extraordinàries i urgents destinades a atendre aquelles vies de muntanya que suposen un risc per la seguretat de les persones.

Jaume Gilabert, portaveu del grup republicà explica que actualment hi ha algunes carreteres que pel seu estat de conservació fa que siguin impracticables, pateixen moviments de terra i suposen perill imminent d’esllavissades. “Avui, gràcies a la Moció presentada pel nostre grup, estem un pas més endavant per garantir l’accés a nuclis urbans que avui pateixen les conseqüències del mal estat del ferm com són Torà de Tost, Sant Esteve de la Sarga o el municipi de Soriguera, alguns d’ells amb els accessos tallats. Ara és el torn de la Diputació de Lleida de reclamar a les administracions supramunicipals actuacions imminents sobre aquestes i altres carreteres que també tenen molta necessitat”, apunta Gilabert.

Els republicans afirmen que continuaran treballant per garantir la viabilitat de totes les vies de muntanya. “Avui hem aconseguit que la Diputació de Lleida pugui liderar un projecte tan necessari com és la millora de nostres les carreteres, però encara queda molta feina per fer. El següent pas és assolir un canvi normatiu que reculli la especificitat de cada una de les vies de muntanya i s’estableixin els instruments necessaris per garantir la seva viabilitat i protecció”, diu Gilabert.

Els independentistes manifesten que vetllaran per a que es compleixin tots els compromisos adquirits avui en el Ple de la Diputació.