Federació de Lleida

Estradé aconsegueix el compromís del govern espanyol d’ampliar la desviació bonificada de l’AP2 fins al peatge de Lleida-Soses

El ministre de Foment, José Luis Ábalos, ha instat la Generalitat a demanar-ho en la reunió de la comissió mixta d’infraestructures prevista per al dilluns vinent

El senador d’Esquerra Republicana, Miquel Àngel Estradé, ha intervingut avui davant el Plenari de la cambra alta preguntant al ministre de Foment, José Luis Ábalos, ‘quan tenia previst el govern espanyol ampliar la bonificació en tot el tram de l’autopista de peatge AP2 que discorre en paral·lel a la carretera N-240, inclosos els peatges de Lleida i Soses’.

Arran de la intervenció de l’exalcalde borgenc, que també ha incidit en els els bons resultats que ha donat la desviació de vehicles pesants quant a sinistralitat a la carretera, amb diversos exemples en altres vies  espanyoles, Ábalos s’ha mostrat obert a allargar fins al peatge de Lleida-Soses la desviació bonificada de camions de la carretera N-240 a l’autopista AP-2 sempre que sigui la Generalitat de Catalunya qui ho demani formalment a l’estat espanyol.

El ministre, també ha admès a Estradé que limitar la desviació només fins a les Borges ha estat una mesura insuficient, però s’ha justificat en el fet que aquesta decisió, que va entrar en vigor el 2 de setembre entre Montblanc i les Borges, responia a un expedient iniciat amb l’anterior govern del Partit Popular i que el govern actual es va limitar a agilitzar per tal que es posés en marxa a l’estiu, mantenint les condicions pactades entre els governs espanyol i català.

En aquest sentit, Ábalos ha instat la Generalitat a introduir l’allargament de la desviació fins a Lleida-Soses a la reunió de la Comissió Mixta d’Infraestructures que es durà a terme el proper dilluns, 15 d’octubre i ha recordat que donat el fet que les competències de trànsit estan transferides a l’executiu català, el govern espanyol no pot emprendre aquesta mesura de manera unilateral sinó és en coordinació amb aquest.