Federació de Lleida

Castellana: ‘El nacionalisme espanyol desaforat del PP contra Catalunya vol posar en risc el present i el futur dels que som independentistes i dels que no ho són’

El senador d’Esquerra Republicana, Xavier Castellana, ha respost amb fermesa a la bancada del Partit Popular de la cambra alta i ha demanat la retirada de la moció per la qual el Senat reconeixia la tasca de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat i instava al govern espanyol a no reduir la presència d’aquests en cap punt de l’Estat Español.

El lleidatà ha estat taxatiu des de la tribuna d’oradors en afirmar que aquesta moció no reivindicava res, al contrari ‘exemplifica com, al Regne d’Espanya, hi ha partits polítics disposats a la intoxicació i l’odi per a assaltar un poder que consideren seu, a convertir una cambra parlamentària en l’abocador de la manipulació i a crear un relat fals que atia l’odi per que creuen que així obtindran aquest poder’.

En la seva intervenció, Castellana, ha carregat amb duresa contra la formació Popular i ha qualificat l’esmentada moció com ‘una falsedat de cap a peus’; alhora que els ha acusat de donar una versió falsa dels esdeveniments del passat 29 de setembre a Barcelona ‘fet que ja saben perquè la seva distorsió continuada de la realitat els ha dut a vostès, el grup parlamentari que té la majoria en aquesta cambra a tenir zero senadors dels vint-i-quatre que hi envia Catalunya’.

De la mateixa manera ha acusat el PP d’abanderar el ‘¡¡A por ellos!!’ per limitar la llibertat de poble català i de combatre’l amb ‘un nacionalisme espanyol desaforat contra Catalunya que està disposat a tot, fins i tot a posar en risc el present i el futur de tots aquells i aquelles que viuen al Reino de Espanya, perque idolatren tant els seus símbols que no els importen les persones’.

‘No estic segur de què és aquesta Espanya que defensen a ultrança, potser perquè jo ja no formo part de la nació espanyola. Però els asseguro una cosa: les mentides i l’odi que escampen en aquesta moció no estan justificades en cap cas. Ni tant sols per Espanya, sigui el què sigui’, ha reblat Xavier Castellana.

Enllaç al vídeo de la intervenció: https://www.youtube.com/watch?v=Tr8hDD_TAuM&feature=youtu.be