Federació de Lleida

Teresa Jordà afirma que el cooperativisme és la millor estratègia per millorar la productivitat i la cohesió territorial

• Jordà descobreix la placa commemorativa del centenari de La Borgenca
  • Teresa Jordà amb el president de la Cooperativa la Borgenca
La Consellera considera que el model cooperatiu és una molt bona eina d’organització laboral i permet a  la vegada maximitzar els beneficis econòmics i socials del territori.

La Consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, s'ha referit al sistema cooperatiu com un model a seguir a l’hora de garantir una producció de qualitat i de protegir dels riscos dels agricultors i ramaders. De la mateixa manera, ha afirmat que el model cooperatiu és una prioritat pel seu Departament, ja que la fórmula que segueix permet maximitzar els beneficis econòmics i socials del territori. “Per nosaltres el cooperativisme és una prioritat, ja que no deslocalitza, sinó que crea llocs de treball i arrelament al territori. Segueix una fórmula d’organització laboral que innova, protegeix a l’agricultor i alhora permet maximitzar els beneficis, no només econòmics, també socials”, apunta la Consellera

En aquest sentit, Jordà ha manifestat que les cooperatives agràries són el motor que garanteix un sector agroalimentari competitiu i innovador, protegint sempre els interessos dels pagesos i ramaders. “El cooperativisme és una de les bases del republicanisme i del model de país que volem, i és clau pel sector agroalimentari, ja que posa en valor els nostres productes, equilibra el mercat i contribueix a assegurar l’activitat al territori”, ha manifesta Jordà.

La consellera ha fet aquestes declaracions durant la celebració del centenari de la Cooperativa la Borgenca de les Borges Blanques i ha felicitat a tots els seus socis per la gran tasca feta durant tots aquests anys, “i en especial també vull felicitar a totes les dones, mares, germanes i productores, que també formen part d’aquesta cooperativa, moltes vegades de manera anònima, però sense les quals aquesta celebració segurament no hagués estat possible”.