Federació de Lleida

Estradé: ‘La solució més important per a reduir l’impacte ambiental dels purins passa per incidir en un model d’economia circular que els transformi en recursos per a l’agricultura’

El senador advoca també per la participació activa de les empreses i cooperatives integradores en la solució del problema de les dejeccions ramaderes.

El senador d’Esquerra Republicana, Miquel Àngel Estradé, ha preguntat, durant el plenari de la càmera alta legislativa, al ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, sobre quines iniciatives te pensades el Govern per a reduir l’impacte ambiental dels purins i fomentar la seva transformació en recursos utilitzables per l’agricultura, ‘en el marc d’una nova economia circular que contribueixi a la sostenibilitat integral de les explotacions intensives’.

Estradé també ha argumentat al ministre la necessitat de posar en marxa un programa d’inversions per a poder comptar amb noves instal·lacions i amb noves tecnologies ‘que permetin convertir els purins en adob orgànic de qualitat, en fertilitzants líquids i en aigua reciclada per al reg’.

En el decurs de la seva intervenció, el republicà s’ha mostrat convençut que aquest programa s’hauria de finançar amb fons europeus i que hi hauria de participar, primerament, el Govern, les universitats, ‘però també, les empreses o cooperatives integradores –perquè no les podem deixar al marge d’aquest problema tenint en compte que, molts cops, els propis ramaders són simples treballadors seus que cobren un tant per cap de bestiar engreixat- i, per suposat, els ramaders’

‘Aquesta proposta, ministre, li traslladarem en una moció que esperem poder contrastar amb les propostes que estiguin treballant des del govern i des del partit que els recolza per a poder avançar en la solució d’un problema que, si el resolem bé, pot convertir-se en una gran oportunitat que permetria que aquests residus es convertissin en recursos’, ha etzibat Estradé.

Enllaç al vídeo de la rèplica de Miquel Àngel Estradé al ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació: https://youtu.be/stU5y3sYQO0