Federació de Lleida

El diputat d'Esquerra Republicana, Xavier Eritja pregunta al ministre Guirao si considera que el clor groc atempta greument contra els valors, drets i llibertats proclamats per la Constitució

El diputat lleidatà d’Esquerra Republicana a les Corts Generals, Xavier Eritja, ha aprofitat la compareixença, en comissió al Congrés, del ministre de Cultura i Esport, José Guirao, informant sobre l’avantprojecte de Ley del Deporte per a interessar-se sobre l’abast de la part d’aquest text legal que fa referència a la ‘prohibició que totes aquelles accions i actuacions que atemptin contra els drets, les llibertats i els valors proclamats per la Constitució’.

Eritja ha manifestat al Ministre el seu convenciment de que el text faci referència a les manifestacions de violència o d’apologia de la violència en els terrenys i instal·lacions esportives, ‘fet del qual sincerament ens felicitem’. Però alhora li ha recordat que caldria ser molt prudent i vigilar de ‘no interferir o entrar en contradicció amb els principis constitucionals de llibertats com la d’expressió, recollida a l’article 20, o la de pensament,a l’article 16’.

Així doncs, el republicà s’ha mostrat preocupat per quins poden els límits d’aquests valors, llibertats i drets i ha interpel·lat al titular del ministeri sobre si es consideraria que ‘el color groc atempta, també greument, contra els valors, drets i llibertats proclamats per la Constitució, i no fa falta que li expliqui els motius de la meva pregunta, oi?’.

‘Cal anar amb molt de compte per a no arribar a un moment en el qual es deixi d’establir realment quins són els actes violents o d’apologia de la violència i quins són els actes que estan emparats per la llibertat d’expressió i, sobretot per la llibertat de pensament’, li ha etzibat Eritja.

Enllaç a la intervenció de Xavier Eritja en el decurs de la comissió de Cultura i Esports del Congrés: https://youtu.be/oZO6m4qNh84