Federació de Lleida

Eritja: ‘Després del 28A Esquerra Republicana ha de ser encara més decisiva i tenir prou diputats i diputades per tornar a condicionar la futura governabilitat de l’estat espanyol’

Xavier Eritja, Josep Maria Baiget i Jaume Rutllant a la parada informativa de la plaça de Sant Joan
La candidata al Senat, Sara Bailac, també ha assistit avui a l’acte de campanya dels republicans davant la presó de Soto del Real

El candidat a les Eleccions Generals Espanyoles, Xavier Eritja, ha participat avui en la parada informativa que les seccions locals de Lleida d’Esquerra Republicana de Catalunya i de Jovent Republicà han instal·lat durant la tarda d’avui a la Plaça de Sant Joan. El republicà, juntament amb diversos components de la llista per a les eleccions municipals que encapçala Miquel Pueyo, han aclarit diversos dubtes dels nombrosos vianants de la capital ponentina.

Davant de la preocupació de molts d’elles i elles Eritja ha qualificat de ‘poc probable que el pacte trifachito acabi sumant perquè, al cap i a la fi, no és res més un transvasament entre aquestes tres forces dels vots de dreta i d’extrema dreta’ i ha deixat tota la responsabilitat als dos escenaris als quals pot jugar el PSOE després de les eleccions del 28 d’abril.

En aquest sentit, el republicà, ha estat taxatiu a l’afirmar que ‘hem de saber quin PSOE ens trobarem; si és un PSOE que deixa de banda un pacte amb la dreta i l’extrema dreta i acaba pactant amb la resta de forces de l’esquerra, nosaltres no tanquem la porta a la possibilitat d’arribar a acords puntuals amb ells’.

‘Sigui quin sigui l’escenari el que està clar es que Esquerra Republicana de Catalunya-Sobiranistes ha de ser decisiva i tenir com el màxim de diputats i diputades per a tornar a condicionar la futura governabilitat de l’estat espanyol’, ha etzibat Eritja.

En un altre ordre de coses, la candidata al Senat Sara Bailac, acompanyada per un petita delegació d’alcaldes i alcaldesses de la Federació Regional de Lleida, ha assistit avui a l’acte que el republicà Gabriel Rufian ha fet a lo presó de Soto Real i demà ella, Xavier Eritja i la resta de candidates i candidats a les dues càmeres de les Corts Generals assistiran a la Festa de la República que anualment organitza la seu Nacional d’Esquerra Republicana i que aquest any serà l’acte central de la campanya per a les Eleccions Generals Espanyoles de la coalició Esquerra Republicana de Catalunya-Sobiranistes.

• El 28A Esquerra Republicana de Catalunya-Sobiranistes ha de ser decisiva