Federació de Lleida

• Bellpuig
  • Anglesola
  • Vilagrassa
Amb el nom de ‘Fem-ho Possible-Acord Municipal’ els republicans es presenten per primera vegada en aquesta localitat urgellenca, amb una llista formada majoritàriament per dones, republicanes i amb molta il·lusió de donar un nou impuls a aquest municipi
Gràcia Auró, de 52 anys, serà l’encarrega d’inaugurar la primera llista republicana a Vilagrassa (Urgell). Amb les sigles ‘Fem-ho Possible-AM’ els republicans estrenen llista per les properes eleccions municipals del 26 de maig. Auró va presentar ahir a les persones que l’acompanyaran en aquesta concurrència, una llista formada majoritàriament per dones, (6 dels 7 possibles regidors/res), gent preparad, motivada i amb molta il·lusió per treballar i donar un nou impuls a aquesta localitat urgellenca, la llista del canvi. Durant el seu discurs de presentació, Auró, apel·lant al record de l’1 d’octubre al municipi, va assegurar que el seu desig és treballar per tornar a aconseguir la unitat com a poble que va aflorar aquell dia, “Aquell dia tots els veïns i veïnes de Vilagrassa teníem un propòsit, i units vam aconseguir-ho. Retrobar aquella unitat i treballar junts com a poble per fer un Vilagrassa molt millor, serà la nostra prioritat”.

Xavier Freixes, actual regidor d’ERC-MES – AM a l’ajuntament d’Anglesola, serà ara l’encarregat d’encapçalar aquesta candidatura les properes eleccions municipals. Freixes, de 28 anys i professor de filosofia, passa al capdavant de la llista perquè considera que ha arribat l’hora del canvi a Anglesola. “La nostra llista està formada per nois i noies, majoritàriament joves, republicans, d’esquerres i amb molta energia per donar aquest nou impuls al poble. Anglesola necessita un canvi, necessita noves polítiques municipals que incloguin a tots els veïns i veïnes del poble. Hem de fer l’ajuntament republicà, i no només en el sentit estricte de República, també ha d’incorporar els valors de la transparència, la participació i unes polítiques socials de molta més qualitat

Esquerra renova també la seva llista a Bellpuig. Jordi Estiarte és el nou cap de llista republicà en aquesta localitat de l’Urgell. Estiarte, de 49 anys i Mosso d’Esquadra, veu molt possible el canvi de govern a l’ajuntament del poble, evidenciat ahir per la gran afluència de gent que va assistir a la seva presentació. “La nostra candidatura està formada per gent del Bellpuig, de totes les edats i provinents d’àmbits variats, professionals tots ells en la seva matèria i amb molta il·lusió de treballar amb el poble i pel poble. Volem un Bellpuig cohesionat, amb polítiques municipals pensades des de la ciutadania i que abracin a tots i cada un dels veïns i veïnes del poble. És el poble qui fa l’ajuntament i és l’ajuntament que ha de governar pel poble per tant farem un ajuntament obert, més participatiu i totalment transparent”

La consellera d’agricultura  Teresa Jordà va ser l’encarregada d’acompanyar a les tres llistes en el moment de la seva presentació. Jordà va animar a cada un dels integrants a seguir treballant des de cada municipi per la República Catalana. “Perquè la república és construeix des dels municipis, des dels ajuntaments, traslladant i explicant els valors republicans a la ciutadania, de baix cap dalt, i si aconseguim reforçar-nos des dels pobles aconseguirem finalment el nostre objectiu, la República Catalana”.